شما اینجا هستید

اخبار » ابلاغ ۲۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه روستایی

بوشهر – معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ ۲۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه روستایی خبر داد و گفت: بخشی از این اعتبار به عنوان بدهی است و تلاش می‌شود با استفاده از امکانات موجود به صورت امانی این فعالیت انجام شود.

به گزارش انتهاج، عبدالهاشم حسن نیا در آئین تقدیر از راهداران و رانندگان استان بوشهر، اظهار کرد: دو هزار کیلومتر راه‌های روستایی امسال و سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر سال آینده آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقل بیش‌ترین اجرای طرح آسفالت راه روستایی را در استان‌های کم برخوردار و دارای کمترین راه روستایی خواهیم داشت، افزود: با توجه به واگذاری ساخت و آسفالت راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل تصریح کرد: در همین راستا در استان‌هایی که کمبودهایی وجود دارد از جمله استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کردستان اکیپ‌های راهداری به صورت امانی کار آسفالت را انجام می‌دهند.

در طرح راهداری زمستانی بیش از ۱۳ هزار نفر از نیروهای عملیاتی و ستادی به‌کارگیری شده است.

وی با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانی در جاده‌های کشور و مشارکت۹۸۰ اکیپ راهداری در طرح زمستانی، گفت: ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری به همراه دوربین‌های نظارت تصویری، آماده ارائه خدمات در طرح راهداری زمستانی است.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح ۱۳ هزار راهدار با استفاده از ۱۰ هزار خودرو در جاده‌ها برای خدمات‌رسانی مستقرشده‌اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل از نوسازی ماشین‌آلات راهداری خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی یک هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری خریداری و در گام نخست ۳۵۰ دستگاه شامل بیل مکانیکی، گریدر و لودر با همکاری وزارت صنعت، کارخانه هپکو و سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی تأمین می‌شود.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه فرایند تحویل ماشین‌آلات راهداری تا اوایل سال آینده برآورد شده است، تصریح کرد: برآورد قرارداد آن ۶۰۰ میلیارد تومان است که فرایند تحویل تا اردیبهشت سال آینده باید انجام شود.

وی به تأمین لاستیک موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل مسافر و بار پرداخت و گفت: با توجه به هماهنگی انجام‌شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی بیش از نیاز کشور لاستیک وجود دارد و هیچ نگرانی در این خصوص نیست.

حسن‌نیا با اشاره به تأمین لاستیک حمل‌ونقل بر اساس پیمایش، افزود: تلاش می‌شود برای تحویل لاستیک میزان پیمایش ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر از ۲۰ هزار به ۱۵ هزار کیلومتر کاهش داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به افزایش تولید داخلی، لاستیک موردنیاز برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور وجود دارد.

گفتنی است در این آئین از راهداران و رانندگان استان بوشهر تجلیل شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان