شما اینجا هستید

اخبار » ابطال پروانه بهره برداری ۶ معدن غیرفعال در کردستان

سنندج – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از ابطال پروانه بهره برداری شش معدن غیرفعال در این استان خبر داد.

به گزارش انتهاج، محمد دره وزمی در حاشیه سومین جلسه شورای معادن استان کردستان، با بیان اینکه با اعمال ماده ۲۰ قانون معادن برای معدن دارانی که بدون دلیل فعالیت نمی‌کنند، معدن را پس گرفته و پروانه بهره برداری آنها باطل خواهد شد، گفت: در این جلسه حدود ۶ مورد درخواست ابطال ماده ۲۰ مطرح شده و به تأیید شورا رسید و ۴ مورد نیز در انتظار پروانه بهره برداری بوده که خوشبختانه همه آنها به اتفاق به تصویب آرای اعضای شورای معادن استان رسید.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه شورای معادن درخواست تعطیلی موقت تعدادی از معادن استان مورد بررسی قرار گرفت که با تصمیم اعضای شورای معادن با تعطیلی موقت تعدادی از این معادن موافقت شد.

دره وزمی افزود: حدود ۲۰ دستور کار در جلسه عنوان شد که بخش عمده ای از آنها مربوط به درخواست تعطیلی موقت معادن توسط بهره برداران معادنی که فعالیتشان به دلایلی از جمله رکود بازار یا وجود معارض محلی، خارج از ید بوده، می‌باشند.

وی یادآور شد: روال بر این است که درخواست تعطیلی متقاضیان در شورای معادن استان مطرح شده که با هم اندیشی اعضای شورا مصوباتی مبنی بر موافقت یا رد درخواست متقاضیان مصوب می‌شود.

عدم پرداخت حقوق دولتی توسط بهره بردار معادنی، از مزایای تعطیلی موقت معادن

محمد دره وزمی عدم پرداخت حقوق دولتی توسط بهره بردار معادنی را که با تعطیلی موقت آنها موافقت شده از مزایای تعطیلی موقت معادن دانست و خاطر نشان کرد: با این کار کمک‌هایی به بهره برداران معادنی که رکود بازار دارند یا عدم فعالیت آنها خارج از ید است خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از درخواست‌های مطرح شده در جلسه مبنی بر ابطال پروانه بهره برداری بود، ادامه داد: تعدادی از معادن در استان وجود دارد که چندین سال از واگذاری پروانه بهره برداری می‌گذرد ولی بدون دلیل فعالیت نمی‌کنند، در این صورت ما معادن را به کسانی واگذار خواهیم کرد که بتوانند معادن را فعال کنند.

وی این اقدام را گامی مؤثر در اشتغالزایی، توسعه سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن عنوان کرد و گفت: با حسن نظری که استاندار کردستان و دیگر اعضای شورا دارند همگی نظرشان کمک به معادن استان بوده و خوشبختانه مورد موافقت همگان قرار گرفت.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان