شما اینجا هستید

اخبار » آموزش و اقناع سازی دو عامل برای فرهنگ سازی در حوزه سلامت

اسفراین- فرماندار اسفراین در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسفراین گفت: بسیاری از مسائل بهداشتی با آموزش مستمر و اقناع سازی برای مردم فرهنگ سازی می شود.

به گزارش انتهاج؛ طاهر رستمی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسفراین با اشاره به مصوبات جلسه گذشته در بحث آموزش صنوف در حوزه سلامت و بهداشت و ساماندهی تداخلات صنفی اظهار داشت: در ساماندهی اصنافی که پروانه عرضه مواد لبنی نداشتند اقدامات خوبی انجام شده هرچند با اقدام مطلوب فاصله داریم.
وی گفت: در همین راستا ۱۴ پروانه صنفی صادر شد و با برگزاری دوره آموزشی و اقناع سازی اصناف تا حدودی موضوع تداخل صنفی برای مواد لبنی تعیین تکلیف و فرهنگ سازی شد.
رستمی در ادامه به جو روانی ایجاد شده در شهرستان در خصوص شیوع آنفولانزا؛ بیان داشت: در چند ماه اخیر شیوع گسترده آنفلوآنزا در شهرهای مختلف ایران نگرانی‌های جدی را برای مردم ایجاد کرد و شیوع این بیماری و اخبار آن باعث موجی از نگرانی در کشور گردید هرچند که اسفراین از این بابت مشکل حادی نداشت و تنها دو مدرسه به دلیل نگرانی والدین تعطیل شد.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسفراین همچنین به بهداشت آب شرب روستایی و نظارت بر آن تاکید کرد و گفت: ادغام دو دستگاه آبفار و آبفای شهری نباید به بهانه بی انگیزگی در کارکنان مجموعه، در انجام وظایف و عملکرد خللی ایجاد کند و تاثیری در کوتاهی در انجام امور داشته باشد.
یکی دیگر از تاکیدات طاهر رستمی در این جلسه توجه به بهداشت عمومی روستا بود و فرماندار اسفراین خطاب به یکی از دهیاران حاضر در جلسه گفت: بعنوان مدیر روستا باید نسبت به رعایت بهداشت و تمیزی معابر روستا بسیار حساس بوده و ادارات متولی نیز باید نسبت به این امر پاسخگوی مکاتبات انجام شده از سوی دهیاران باشند.
وی گفت: هیچ دستگاه، پیمانکار یا شخصی حق ریختن نخاله در اطراف روستاها را ندارد و در صورت مشاهده حتما برخورد می شود.
رستمی همچنین در مورد تعیین تکلیف دیوارهای خطرساز در سطح شهرستان، تاکید کرد و گفت: با پیگیری شهرداری ظرف ۴۸ ساعت ، مالک نسبت به خراب کردن دیوارهای خطرساز اقدام کند.
فرماندار اسفراین در ادامه گریزی به حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی و بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کرد و با تقدیر از حضور پرشور مردم گفت: دشمن با حماقت خود این اتفاقات را رقم زد و بار دیگر در تحلیلهای خود دچار خطای محاسباتی شد تا آنجا که این حضور پرشور مردم را این روزها را نمی تواند کتمان کند و این دریای انسانی در تشییع شهدا موجی عظیم ایجاد نمود که واژه ها در تعبیر این موج عظیم دچار لکنت شده اند.
رستمی بیان داشت: شهادت سردار سلیمانی همانند دلاورمردیهاش برای ایران اسلامی، جهان اسلام، تشیع و دنیا بسیار اثرگذار بود به طوری که موجب همگرایی و قدرت بیشتر جبهه مقاومت گردید.

در جلسه امروز کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسفراین، برنامه ریزی برای استفاده از پسابجهت آبیاری محصولات غیرمثمر و ارائه الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی ، شناسایی نقاط آسیب پذیر گزش پشه سالک و ممنوعیت عرضه شیرخام در سوپرمارکت ها از موضوعاتی بود که مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان