شما اینجا هستید

اخبار » آموزش مهارتهای زندگی و احیای باورهای دینی مهمترین اصل برای تحکیم بنیان خانواده است

 

به گزارش انتهاج، چمران بهارلویی در جلسه با سردفتران ازدواج شهرستان بافق، افزود: جایگاه خانواده از نظر دین مبین اسلام و همچنین جامعه بشری بسیار حائز اهمیت می باشد در این راستا نظر به اینکه دشمان ملت برای ضربه زدن به کشور، بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده اند، باید آموزش خانواده ها و زوجین در دستور کار قرار گیرد.

وی یکی دیگر از علل فروپاشی برخی از خانواده ها را اعتیاد یکی از زوجین یا هردو به مواد مخدر اعلام کرد و ابراز داشت: باید برای جلوگیری از این اتفاق نسبت به آموزش های لازم و ضروری قبل از عقد دقت کرد.

این مقام قضایی، از اعتیاد برخی جوانان اعم از پسر و دختر به فضای مجازی و مُدها و عرفانهای کاذب و ساختگی خبر داد و گفت: با استفاده از بستر فضای مجازی، بسیاری از الگوهای جامعه مورد تهاجم و تغییر قرار گرفته و سبک زندگی ایرانی اسلامی دچار خدشه شده است که باید نسبت به این موضوع حساس شد و نسبت به برخی فضا سازی های اینچنینی واکنش های مناسب ارائه کرد.

وی افزود: فضای مجازی بسیار نرم و غیر محسوس در حال تخریب و توهین به چهره های بارز خانواده اعم از پدر، مادر، عمه، دایی، خاله و عمو و … می باشد که در این خصوص نیز خانواده نیازمند آموزشهای لازم و ارائه مشاوره بابت استفاده از فضاهای مجازی امروزی می باشند.

دادستان عمومی و انقلاب بافق بر استفاده از ظرفیت معادن شهرستان برای آموزش نیروی انسانی و خانواده آنان تأکید کرد و بیان داشت: با عنایت به اینکه شهرستان بافق یک شهر معدن خیز می باشد و بسیار از مردم از دیگر مناطق با فرهنگ های مختلف به این شهرستان مهاجرت نموده اند و در معادن بافق خصوصاً شرکت سنگ آهن مشغول به کار هستند باید جهت استفاده از ظرفیت این شرکت بابت آموزش و ارائه مشاوره های لازم به خانواده های کارکنان شرکت، خصوصاً کارکنان در معرض آسیب برنامه ریزی شود.

وی تقویت مرکز مشاوره سنگ آهن را خواستار شد و گفت: ارائه مشاوره در رابطه با مشکلات و معضلات طلاق و آینده مبهم فرزندان طلاق و آسیب های پیش روی خانواده پس از جدایی می تواند اثر گذار باشد.

 بهارلویی به ضرورت سطح بندی و اولویت بندی مشاوره با توجه به معضلات و سن افراد اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه مشاوره به زوجین در آستانه ازدواج و خانواده های آنان ضروری است و در سایر مسائل نیز ارائه مشاوره و آموزش به جامعه هدف اعم از زن، مرد و کودک با توجه به شرایط و آسیب ها و مشکلات مبتلابه شهرستان باید مد نظر قرار گیرد.

Normal
۰

false
false
false

EN-US
X-NONE
FA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان