شما اینجا هستید

اجتماعی » آزادی ۵۰۲ زندانی غیرعمد از محل نیات تا ۲۲ بهمن

بیرجند – مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف گفت: در مورد آزادی زندانیان غیرعمد نیز در مرحله اول ۳۲۰ زندانی غیرعمد از محل موقوفات مرتبط آزاد و در مرحله دوم نیز تا ۲۲ بهمن ماه ۵۰۲ زندانی جرایم غیرعمد دیگر نیز آزاد می‌شوند.

به گزارش انتهاج، رضا معممی‌مقدم در جمع خبرنگاران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در طرح دست‌های مهربانی و کمک به ایتام و نیازمندان نیز ۶۷۰ موقوفه مرتبط با این نیت وجود دارد که ۴۰۰ موقوفه درآمد داشته و در سال گذشته ۲۶ هزار و ۷۵۳ نفر از فقراء و ۱۳ هزار ۹۳۷ نفر از ایتام تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در سیل ابتدای سال در پنج استان کشور ۱۵ میلیارد تومان هزینه زندگی و ۷۹۰ پرس غذا بین سیل‌زدگان توزیع شد، افزود: در سیل سیستان و بلوچستان نیز ۶۰۰ تن مواد غذایی به ارزش سه میلیارد تومان بین سیل‌زدگان توزیع شد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های اوقاف خاطر نشان کرد: همچنین در طرح خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و به تعداد سه هزار دانش‌آموز بسته تحصیلی و لوازم‌التحریر اعطا کردیم.

هزینه ۶ میلیاردی در طرح مهر تندرستی

معممی‌مقدم با بیان اینکه در طرح مهر تندرستی و کمک به بیماران نیازمند نیز هزار و ۷۱ موقوفه مرتبط با این نیت وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۷۷۰ بقعه متبرکه درآمدزایی داشته و ۷۳ هزار نفر با هزینه ۶.۵ میلیاردی از این موضوع بهره‌مند شدند.

راه‌اندازی ۲۰۰ مرکز افق در سال جاری

معممی‌مقدم با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۰ مرکز افق راه‌اندازی شده است، گفت: تا پایان سال ۹۹ تعداد ۵۰۰ مرکز افق و تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزار مرکز افق در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید راه‌اندازی شود.

وی یادآور شد: در سال ۹۹ نیز ۳۲۰ میلیارد تومان پول از طریق مراکز افق برای اجرای امینانه نیات واقفان هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد اجرای نیات واقفان افزایش داشته است، تصریح کرد: کار تولید ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی در بقاع متبرکه شروع شده که یک کار ارزشمند است.

معممی‌مقدم با بیان اینکه وقف در کرمانشاه با نیت ادامه راه مکتب شهید سلیمانی داشته‌ایم، یادآور شد: کار ساخت هزار مدرسه وقفی با تفاهم با آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۰ را نیز پیگیری می‌کنیم.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان