شما اینجا هستید

اجتماعی » پنج هزار زوج اردبیلی در صف دریافت تسهیلات ازدواج

اردبیل – مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر حدود پنج هزار زوج در استان اردبیل در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

به گزارش انتهاج، شفیع شفیعی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه پارسال بیش از ۱۸ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان اردبیل پرداخت شده، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۳ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در این استان پرداخت شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تسهیلات ازدواج پرداختی نسبت به پارسال افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار زوج در استان اردبیل در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند، افزود: باید همه بویژه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌ها تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی و بیکاری باعث شده سن ازدواج در کشور و استان اردبیل افزایش یابد و بنا به عللی جوانان راغب به ازدواج و تشکیل زندگی جدید نباشند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها سیاست‌های کنترلی جمعیت در گذشته هم مزید بر علت شده و امروز ما شاهد هستیم که آمار ازدواج در جامعه به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با بیان اینکه رشد جمعیت در کشور در سال‌های گذشته ۳.۹ درصد بوده که امروز این رقم در کشور به ۱.۲ درصد رسیده، تصریح کرد: این در حالی است که رشد جمعیت در استان اردبیل بسیار کمتر از میانگین کشوری و ۳۹ صدم درصد می‌باشد.

شفیعی افزود: با این روند و با پیری جمعیت و با بهم خوردن ترکیب جمعیتی کشور در آینده با بحران روبرو خواهد شد و باید متولیان امر برنامه‌ریزی دقیقی برای حل این مشکل کنند که ارائه مشوق‌های لازم برای فرزندآوری خانواده‌ها از جمله آنها است.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان