شما اینجا هستید

اخبار » پنجمین جشنواره فرهنگ اقوام ایرانی در اسفراین
نویسنده : علی رضایی یوسفی

به گزارش انتهاج، پنجمین دوره جشنواره فرهنگی و دانشجوئی فرهنگ اقوام ایرانی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین با هدف نمایش اتحاد و همدلی اقوام‌ایرانی و آشنائی عموم مردم جامعه با آداب،رسوم،سنن،صنایع دستی، غذا و فرهنگهای اقوام مختلف ایرانی در محل ساختمان شماره ۲ دانشگاه برپا شد.

دکتر حمید دارابی مسئول این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره به معرفی صنایع دستی، بازیهای بومی، لباس و غذاهای محلی اقوام گوناگون پرداخت افزود: آشنایی با پیوست های فرهنگی اقوام گوناگون ایران و تجلی وحدت، همگرایی و انسجام بیش از پیش اقوام ایرانی از مهمترین اهداف برپایی این جشنواره فرهنگی است.

وی گفت: این جشنواره در ۱۰ غرفه دایر است که از این تعداد  ۲ غرفه جهت فروش آثار هنری و صنایع دستی ۱ غرفه صنایع دستی روئین

۱ غرفه نمایشگاه نقاشی با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و ۸ غرفه فرهنگ اقوام ایرانی کرمانج، ترک، لر، فارس خراسان، ترکمن، عرب خوزستان، بختیاری و مازنی و گیلک) به معرفی غذاهای محلی،صنایع دستی و آداب و رسوم خود اختصاص یافته است.

شایان ذکر است که این جشنواره با مشارکت پرشور دانشجویان مجتمع آموزش عالی اسفراین و با همکاری مدیریت فرهنگی و اجتماعی و از ۱۹ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه برای بازدید علاقه مندان بود و با برگزاری مراسم اختتامیه و شناسایی غرفه های برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان