شما اینجا هستید

اخبار » سرعت بخشی به افزایش صادرات مرزی در مرز ماهیرود

بیرجند – استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌ها و هدف‌گذاری استان در مرز ماهیرود سرعت‌بخشی به افزایش ظرفیت صادرات مرزی است و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه روان‌سازی کنند.

به گزارش انتهاج، محمدصادق معتمدیان در شورای مبادلات مرزی خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما این است که فعالیت مرز ماهیرود سربیشه ۲۴ ساعته شود، اظهار کرد: برای تحقق این امر، حوزه اقتصادی استانداری باید با تشکیل کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مرتبط و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی منظم، موانع و محدودیت‌های موجود را شناسایی و مرتفع کند.

وی در خصوص ترغیب و جلب توجه کشور همسایه به ظرفیت مرز ماهیرود و افزایش میزان صادرات کالا به افغانستان، افزود: در این زمینه لازم است به خواسته‌ها و مطالبات اصلی طرف مقابل که همانا واردات کالا از این کشور است، توجه کنیم.

معتمدیان خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط خاص و تحریمی موجود، در زمینه واردات بخشی از کالاها و نیازهای اساسی کشور از طریق افغانستان اقدام می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ظرفیت‌سازی در مرز، تکلیف قانونی همه اعضای شورای ساماندهی مبادلات مرزی است و در این راستا باید همه همراهی و کمک کنند تا به زودی این امر محقق شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه طبق آمار استخراجی در سال ۲۰۱۸، از کشور ایران در مجموع یک میلیارد دلار صادرات به ۲۷ کشور اروپایی داشتیم، تصریح کرد: در حالی که در همین سال قریب یک میلیارد دلار صادرات تنها از خراسان جنوبی و از مرز ماهیرود به کشور افغانستان صورت گرفته است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد صادرات کالا از استان ما، طی سال ۲۰۱۸ به افغانستان معادل کل صادرات ایران به ۲۷ کشور اروپایی در همان سال بوده و این در حالی است که تنها ۳۰ درصد از ظرفیت صادرات به کشور افغانستان در اختیار ما است.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان