دسته: محیط زیست
تهران- ایرنا- استانهای شمالی با مساحتی بیش از ۵۸ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی افزون بر ۷ میلیون نفر یکی از پرتراکمترین نقاط کشور است؛ آن هم در حالی که فقط در تعطیلات ۴ روزه عید فطر امسال حدود ۸ میلیون نفر به سه استان مازندران، گیلان و گلستان سفر کردند؛ رقمی که بیش از ساکنان این استان بوده است.
مشهد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت: اگرچه آتش سوزی ظهر دیروز در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در کلات نادری مهار شد اما برخاستن شعله های زیر خاکستر موجب شد آتش دوباره سطح ۸۰ هکتار از مراتع و اراضی حفاظت شده این بخش را فراگیرد.
بوشهر – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بدلیل فقدان تصفیه خانه هم اینک فاضلاب شهر چغادک به عنوان یک مشکل زیست محیطی در زمین رها شده است .
بوشهر – ایرنا – مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: با وجود برخورداری این استان از تنوع حیات وحش دریایی، طبیعی و پرندگان اما از نظر شمار نیروهای محیطبان برای حفاظت از این عرصهها با کمبود نیرو روبرو است.
تهران – ایرنا – آفرودسواران یا همان بیراهه سواران مخربان محیطزیست هستند که بدون ضابطه در کشور فعالیت میکنند بر این اساس سازمان حفاظت محیطزیست برای اولین بار به این موضوع ورود کرده و در تلاش است تا با همکاری فدراسیون اتومبیلرانی و کمیته آفرودبازان این فدراسیون، آفرودسواری را ضابطهمند کند ضمن اینکه حفظ محیطزیست اولویت این سازمان است.
ساری – ایرنا – استاندار مازندران گفت که استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی برای دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار در استان باید با ملاحظات زیست محیطی همراه باشد.
تهران- ایرنا- ایران با دارا بودن پهنههای آبی وسیع در شمال و جنوب و همچنین تالابهای بسیار، ظرفیت زیادی در توسعه گردشگری دریایی دارد، دولت سیزدهم این پتانسیل را به خوبی درک کرده از این رو رییسجمهوری در سفر استانی خود به خوزستان دستور تهیه سند توسعه گردشگری تالاب شادگان را صادر کرد که گام مهمی در توسعه دریامحور است.
اردبیل – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۷ درصد از مساحت استان برابر با ۲۹۲ هزار هکتار منطقه شکار ممنوع است.
مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی بزرگترین مرکز فرماندهی آتشنشانی شرق ایران در مشهد عصر امروز شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد آغاز شد.
شهرری – ایرنا – رئیس به همراه کارکنان و محیط بانان سازمان محیط زیست امروز شنبه با حضور در حرم امام راحل با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عهدی دوباره بستند.










