دسته: محیط زیست

یوزپلنگ دیگری در استان سمنان باز هم در تصادف با خودروهای عبوری تلف شد

سمنان – ایرنا – یک قلاده یوزپلنگ آسیایی باز هم در تصادف جاده‌ای در محورهای شرق استان سمنان جان باخت.

ال‌نینو از راه رسید

تهران- ایرنا- در شرایطی که زمین با گرمایش جهانی دست و پنجه نرم می‌کند، از راه رسیدن اِل‌نینو در ماه‌های آینده سال ۲۰۲۳، یک بار مضاعف بر این گرما وارد خواهد کرد.

ضرورت وضع قانون حمایت از میراث‌طبیعی

تهران-ایرنا- با توجه به خلا موجود در حفاظت حقوقی و حمایت کیفری میراث طبیعی ایران، تدوین و تصویب قانون «حفظ میراث‌طبیعی ایران» یک ضرورت قانون‌گذاری در کشور است،‌ قانونی که مستقیم و مستقل از سایر قوانین میراث‌فرهنگی به موضوع حفظ میراث طبیعت می‌پردازد و اهمیت این حوزه را فرهنگ‌سازی می‌کند.

دورخیز بلند استان سمنان برای حفظ یوزپلنگ از خطر انقراض

سمنان- ایرنا- یوزپلنگ، به عنوان سریع‌ترین گونه جانوری بر روی کره خاکی با خط سیاه روی صورت و خال‌های سیاه پررنگ روی پوستش، اکنون ایران و بخش‌هایی از استان سمنان را خانه امن خود یافته و استان سمنان برای حفظ امنیت و پویایی جمعیت این گونه در زیستگاه دورخیز بلندی کرده که نیازمند همگرایی بخش‌های مختلف و نگاه ملی ویژه است.

کیفیت هوای بیرجند همچنان ناسالم است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان‌ بیرجند مطابق روزهای اخیر در وضعیت ناسالم‌ است.

هوای ماهشهر در وضعیت قرمز قرار گرفت

اهواز – ایرنا – بر اساس آخرین به‌روزرسانی سامانه پایش هوای کشور وضعیت شاخص‌ هوای ماهشهر روز یکشنبه در وضعیت قرمز قرار گرفت.

روایت تازه از ساخت مجتمع پتروشیمی در مازندران

ساری – ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: احداث مجتمع پتروشیمی در منطقه حسین آباد مازندران در سطح ملی با حضور مسوولان ارشد کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

سه شهرستان خراسان جنوبی هوای ناسالم دارند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوا در شهرستان‌های بیرجند، سرایان و زیرکوه براساس شاخص لحظه‌ای در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

فیلم | لحظه زیبای تولد لاک پشت‌ در خطر انقراض «پوزه عقابی» در کیش

کیش – ایرنا – لاک پشت‌های پوزه عقابی یکی از گونه‌های در حال انقراض هستند که هر ساله در فصل بهار جهت تخم‌گذاری به سواحل ماسه‌ای جزیره کیش می‌آیند.

حال و روز تالاب‌های استان خوزستان با شروع گرما

اهواز – ایرنا – با شروع فصل گرما به علت افزایش تبخیر از سطح تالاب و کاهش آورد رودخانه‌ها و تامین نشدن کامل حقابه، وضعیت تالاب‌های استان به سمت کم آب شدن سوق پیدا می‌کند و این مساله زنگ خطری برای تالاب‌های استان است.

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان