دسته: محیط زیست

شمار محیطبان های خراسان رضوی یک هشتم استانداردها است

گناباد-ایرنا- معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به کمبود نیروی انسانی برای حفاظت از عرصه‌های محیط زیست استان، گفت: اکنون تعداد محیطبان های این استان یک هشتم میانگین استانداردها است.

«کشاورزی غیراصولی» بلای بزرگ فرونشست زمین در  کشور

تهران- ایرنا- بررسی‌ها نشان می‌دهد کشاورزی یکی از بخش‌های بزرگ و مهم در استفاده بیش از حد آب و در نتیجه ایجاد فرونشست زمین است؛ به طور نمونه فقط کشت یکسال زراعی هندوانه به آبی تقریبا معادل کل ۵ سد تهران نیاز دارد.

دلسوزی و تعهد نیروهای منابع طبیعی کردستان قابل تقدیر است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: دلسوزی، تعهد و دغدغه مندی نیروهای منابع طبیعی شاخص بارز این مجموعه و قابل تقدیر است.

۲۰ هکتار از مراتع و جنگل شهرستان اندیکا در آتش سوخت

اهواز- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: ۲۰ هکتار از مراتع و جنگل‌ شهرستان اندیکا در آتش سوخت و دچار خسارت شد.

وضعیت هوای رامهرمز قرمز شد

اهواز – ایرنا – بر اساس آخرین به‌روزرسانی سامانه پایش هوای کشور وضعیت شاخص‌ هوای شهر رامهرمز روز یکشنبه در وضعیت ناسالم یا قرمز تنفسی قرار گرفت.

آتش در جنگلهای مریوان اطفا شد / برآورد اولیه آتش سوزی ۴۵۰ هکتار

سنندج- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش سوزی در جنگلهای مریوان پس از سه روز تلاش زمینی و هوایی مهار شد.

یک واحد کارگاه بازیافت ضایعات پلاستیکی در شهرری جمع‌آوری شد

شهرری – ایرنا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از جمع آوری یک واحد کارگاه بازیافت ضایعات پلاستیکی در فیروز آباد این شهرستان خبر داد.

مراکز درمانی ساوه به حالت آماده باش در آمدند

ساوه – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه گفت: با توجه به قرارگرفتن شاخص کیفیت هوای این شهرستان در وضعیت خطرناک تمام مراکز درمانی و خدمات سلامت ساوه به حالت آماده باش در آمدند.

آتش در جنگلهای مریوان گسترش یافت/ بالگرد دوم به کمک آمد

سنندج- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: وزش باد شدید باعث گسترش آتش در جنگل‌های مریوان شده و بالگرد دوم برای کمک در حال اعزام به منطقه است.

وضعیت اشعه فرابنفش در تهران بحرانی شده است

تهران- ایرنا- رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه وضعیت اشعه فرابنفش در تهران بحرانی شده است، گفت: در این باره قطعا دستگاه‌های مسوول باید اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع انجام دهند و فراکسیون محیط زیست مجلس نیز در هفته آتی از متولیان امر در خصوص اقدامات انجام شده گزارش خواهد خواست.

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان