دسته: محیط زیست
تهران – ایرنا- جمعی از ورزشکاران و دوستداران محیط زیست با همکاری فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و مجموعه توچال در یک برنامه فرهنگی اقدام به پاکسازی بخش هایی از ارتفاعات توچال تهران کردند.
نوشهر- ایرنا – افتتاح ناقص نیروگاه زباله سوز نوشهر در دولت قبل، این روزها به دلیل ورود حجم انبوهی از شیرابه زباله انباشت شده به داخل رودخانه “ماشلک” و دریای خزر نگران کننده بوده که ضروری است برای رفع آن تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.
اردبیل – ایرنا – مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از اجرای موفقیتآمیز طرح مبارزه با کاراس در تالاب نئور خبر داد و گفت: مبارزه فیزیکی و بیولوژیک منجر به کاهش قابل ملاحظه این گونه مهاجم و افزایش اردک ماهی در این تالاب شده است.
اردبیل-ایرنا- ماموران یگان حفاظت محیطزیست شهرستان بیله سوار حین انجام ماموریت گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در حوزه استحفاظی شهرستان بیله سوار، دستههای پرنده مهاجر حمایتشده گاو چرانک را در نقطه صفر مرزی با کشور همسایه جمهوری آذربایجان مشاهده و تصویربرداری کردند.
گنبدکاووس – ایرنا – فرماندار آزادشهر از پایان یافتن طرح مطالعات و مکانیابی سایت جدید دپو و بازیافت زباله شرق گلستان در این شهرستان خبر داد و گفت: مکان جدید دفن و بازیافت زبالهها در اراضی کم بازده و شوره زار نواحی شمالی این استان انتخاب شده است.
تهران- ایرنا- یافتههای یک مطالعه جهانی که به تازگی منتشر شده نشان میدهد آلودگی هوا، مقاومت آنتیبیوتیک را تشدید میکند. دو عاملی که هر کدام به تنهایی از بزرگترین تهدیدات سلامت جوامع انسانی به شمار میروند. مقاومت آنتیبیوتیک که در اثر مصرف خودسرانه و بیش از حد داروهای آنتیبیوتیک پدید میآید، تا حدی خطرناک است که آن را به تروریسم تشبیه کردهاند.
ساری – ایرنا – درنای بلژیکی پس از ۱۴۷ از حضورش در مازندران، تلاش ها برای فراهمسازی محیط مناسب زیست این پرنده در روزها و ماههای اخیر در دستور کار مسوولان حفاظت از محیط زیست استان قرار دارد.
تهران – ایرنا – معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیطزیست با قدردانی از تلاش مجدانه و مخلصانه خبرنگاران حوزه محیطزیست گفت: ارتقای سواد محیطزیستی جامعه مرهون فعالیتهای خستگیناپذیر این خبرنگاران است.
بیرجند – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: براساس شاخص لحظهای، کیفیت هوای امروز در شهرستانهای بیرجند و زیرکوه بعد از چند هفته در وضعیت پاک و سالم قرار گرفت.
تهران- ایرنا- دو سال و چند ماه پیش دخترانمان ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی جانشان را از دست دادند تا دریاچه ارومیه از مرگ نجات یابد. اما دریاچه هم زیر سایه مدیران نالایق به خشکی قطعی رسید به دست همان افرادی که فرزندان جوان، پرانرژی و وطن پرست ما را به آخرین ایستگاه حیاتشان رساندند.










