شما اینجا هستید

اخبار » راه اندازی پنج تیم واکنش سریع برای امدادرسانی

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از جوان ،سید اصغر مطهری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: اکنون گروه‌های واکنش سریع برای امدادرسانی جز در شهرستان‌های فاروج و راز و جرگلان، تشکیل شده است و برای مقابله با حادثه‌های احتمالی، ۱۰۰ نفر از کارکنان و محیط بانان در قالب این گروه ها، آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

وی افزود: گروه‌های واکنش سریع، به تجهیزات انفرادی مجهز شده و آمادگی امدادرسانی و مقابله در حادثه‌های احتمالی آتش سوزی، سیل و سایر حادثه‌ها را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان ها، همچون اسفراین، به لحاظ اهمیت و وسعت مناطق، شمار نیرو‌های واکنش سریع برای امدادرسانی بیشتر است و امسال تلاش داریم این گروه‌ها تقویت شوند.

وی افزود: تلاش داریم در هر شهرستان ۱۰۰ نفر نیروی آماده به کار شناسایی شود تا در حادثه‌های احتمالی، دسترسی به آنان به سرعت انجام شود.

خراسان شمالی دارای مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار است.

بیشتر بخوانید:

دغدغه ها و چالش های کنونی زیست محیطی خراسان شمالی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان