شما اینجا هستید

اجتماعی » عزم عمومی، تنها راه مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل داره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر ولی الله حیاتی در نشست خبری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت:قرار گرفتن استان در رتبه ششم کشوری از نظر ابتلا به بلای خانمان سوز اعتیاد ، وجود ۴۵ هزار معتاد بین سنین ۱۵ تا ۶۵ سال،۳۳ سالگی سن اعتیاد،۳۳درصد نرخ شیوع اعتیاد در کارگران تمامی این عوامل آمارهای نگران کننده ای در این حوزه است.
وی در ادامه افزود: سن اعتیاد در خراسان شمالی ۳۳ سال است و بیشترین مصرف مربوط به تریاک با ۶۲درصد است و در جامعه دانش آموزی نرخ شیوع ۱.۸۲درصد بوده که در رتبه ۳۱ کشوری قرار داریم.
حیاتی با بیان اینکه نرخ مصرف مواد مخدر در استان نگران است، تصریح کرد: به این آسیب اجتماعی می توان از دو منظر نگاه کرد که یکی از آن منظر خارجی است که دشمنان درصدد هستند تا نسل جوان ما را فلج کنند.
وی تاکید کرد: در حوزه دانش آموزی نیازمند گام های بلند و محکمی برای آموزش و توانمندسازی آن ها هستیم. وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و اطلاع رسانی نیز باید رسانه ها یاری گر باشند زیرا به رغم تمام تلاش های صورت گرفته تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم.

مبارزه با مواد مخدر

حیاتی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر باید در راستای اجتماعی کردن آن گام برداریم و استفاده حداکثری از سازمان های مردم نهاد را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی اظهار داشت:تهیه سند مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، روانگردان ها و پیش سازها و سند تحول نظام مدیریت و ساماندهی معتادان متهاجر خراسان شمالی از دستورات استاندار است. ‍
وی افزود: آمار مربوط به مواد مخدر از نگاه خارجی ، سناریوی دقیق و تعریف شده از سوی دشمنان برای مقابله با جوانان که قدرت جامعه هستند، می باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز اظهار داشت: بر اساس طرح جامع مبارزه با مواد مخدر باید هر سال جمعیت معتادان ۵ درصد کاهش یابد و اکنون به این شاخص رسیده ایم.
احمد ریواده تصریح کرد: سن آغاز به مصرف مواد مخدر در استان ۱۴ سال است و لازم است به شدت برای فرهنگ سازی و توانمندسازی دانش آموزا برای مقابله با آسیبهای اجتماعی تلاش ویژه داشت .

بیشتر بخوانید:

طرح تحول ساماندهی معتادان استان خراسان شمالی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان