شما اینجا هستید

اخبار » گود چشمه زینل خان اسفراین آماده رقابت‌های کوراش بین‌المللی
نویسنده : علی رضایی یوسفی

به گزارش انتهاج،فرماندار اسفراین گفت: با توجه به تصمیم ستاد کشتی با چوخه به دلیل تقارن ۱۴ فروردین با ماه مبارک رمضان، کشتی با چوخه سال ۱۴۰۳ در ۲۴ فروردین و در محل گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار می گردد که البته با تصمیم ستاد مسابقات بین المللی کوراش نیز در روز قبل در همین محل با حضور ۱۵ کشور برگزار خواهد شد.

مسلم نوری در جلسه هماهنگی مسابقات بین المللی کوراش و ستاد کشتی با چوخه اسفراین با تاکید بر حفظ میراث و فرهنگ شهرستان افزود: کُشتی باچوخه یکی از قدیمی‌ ترین و پرطرفدارترین ورزش های سنتی و بومی ایران به ویژه برای مردم خراسان شمالی است که ضروری است به منظور حفظ این میراث همه دستگاهها پای کار باشند.

وی ادامه داد: به همین منظور از همه ورزش دوستان، پیشکسوتان، رسانه ها و صاحب نظران این رشته ورزشی برای برگزاری باشکوه آن درخواست کمک و همکاری داریم .

فرماندار و رئیس ستاد کشتی با چوخه اسفراین اظهار کرد: در برگزاری این رویداد ورزشی برگزاری با شکوه و منظم آن ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه  به رکوردهای ورزشی که در شهر اسفراین در خصوص کشتی با چوخه  در سالیان اخیر بوده به همت مجموعه  مدیران و پهلوانان و دلسوزان شهرستان گامهای مؤثری در خصوص ماندگاری این ورزش مردمی برداشته شده است .

وی با اشاره به آمادگی این شهرستان برای میزبانی از مسابقات بین المللی کوراش گفت: در همین راستا تاکنون ۱۵ تیم خارجی برای شرکت در این رویداد ورزشی اعلام آمادگی کرده اند.

فرماندار اسفراین افزود: رقابت های بین المللی کوراش یک روز قبل از برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراین برگزار می شود.

ایجاد بازارچه صنایع دستی و فروش محصولات و سوغات اسفراین، معرفی آثار تاریخی شهرستان ، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نیز یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه بود که فرماندار اسفراین از برگزاری بازارچه در روز برگزاری مسابقات کشتی با چوخه خبر داد و اعلام کرد: به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت سایر حوزه ها و کمک به رونق اقتصادی مردم و همچنین معرفی شهرستان، ادارات زیرمجموعه با هماهنگی و تعامل نسبت به برگزاری برنامه ها اقدام کنند.

مسلم نوری در ادامه گفت: همه مدیران شهرستان تا پایان برگزاری مسابقات، آماده باش باشند و تجهیزات و امکانات اداری خود را در اختیار ستاد قرار دهند .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان