دسته: محیط زیست
قرچک – ایرنا – با اجرای پویش پاکسازی عمومی محیط زیست و در راستای حفظ و صیانت از این ودیعه الهی، مردم و مسئولان قرچک روز پنجشنبه با حضور در پارک جنگلی این شهرستان، این منطقه را از زباله پاکسازی کردند.
ارومیه – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با فراهم شدن شرایط مناسب برای زادآوری گوزن زرد به عنوان گونه در معرض انقراض، نخستین گوساله این گونه در سایت تکثیر و پرورش رشکان ارومیه متولد شد.
اهواز- ایرنا- معاون محیط زیست دریایی، تالاب ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برای عضو شدن در کنوانسیون های بین المللی و داشتن تجارت بین المللی باید پروتکل های محیط زیستی را رعایت کنیم.
سمنان- ایرنا- رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به برنامهریزی برای راهاندازی واحد تولید لاستیک خودرو به عنوان یکی از مصوبات سفر آیتالله رئیسی به استان سمنان در مهدیشهر، گفت: تمام ملاحظات زیستمحیطی در اجرای این کارخانه لاستیکسازی مدنظر قرار دارد.
بوشهر – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت طی مدت چهار سال، گفت: در این راستا آماده سازی ۹ نهالستان این استان با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و ۶۰۰هزار نهال در دستور کار قرار دارد.
اردبیل – ایرنا – نسل آهو در خارج از مناطق حفاظت شده به دلایل مختلف نظیر شکار بیرویه تقریبا منقرض شده است اما اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با رهاسازی چندین راس از این گونه در دشت مغان، طرح احیای آن را اجرا میکند و موفقیت کامل این طرح در گرو همکاری مردم در صیانت از این غزالهای زیباست.
تهران – ایرنا – رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی تصور میشد شهر برخوردار شهری است که از نظر زیرساختهای حمل و نقل، فضای سبز و ویژگیهای جمعیتی در وضعیت مطلوبی باشد اما اکنون تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن ثابت کرد که باید مولفههای محیطزیستی را نیز در زمینه معیارهای برخورداری یک شهر لحاظ کرد.
تهران- ایرنا- رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به دستگیری دو کارمند این سازمان، گفت: سازمان محیط زیست براساس تکلیفی که دارد عملکرد کارکنان و مدیران را رصد میکند.
نیویورک – ایرنا- امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان ملل میزبان کنفرانس بینالمللی مقابله با توفانهای گرد و غبار خواهد بود.
گنبدکاووس – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اعلام کرد: براثر بارشهای رگباری و متناوب باران طی هفته گذشته و جاری شدن رواناب نزدیک به پنج میلیون متر مکعب آب در سازههای آبخیزداری این استان شمالی مدیریت شد.










