اقامه نماز در استان قزوین به یک دغدغه عمومی تبدیل نشده است

قزوین – رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: وضعیت اقامه نماز در دستگاههای اجرایی، مساجد و نمازخانه ها مطلوب نیست و ترویج این فریضه مهم دغدغه عمومی نشده است.

به گزارش انتهاج ، حجت الاسلام سید قریش موسوی در اولین جلسه شورای اداری استان در زمان استاندار جدید ، از خالی بودن مساجد و نمازخانه ها در این استان گلایه و اظهار کرد : بدون توجه به نماز سایر کارهایمان ابتر است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقامه نماز در استان مطلوب نیست ، افزود : نمازخانه ها و مساجد خالی شده و ما در حالی که شهرها را آباد می کنیم به مساپل معنوی بی تفاوت شده ایم.

وی خاطر نشان کرد : شهرهای ما در کنار عمران و آبادانی به معنویت هم نیازمندند و در جایی که اینقدر پیگیر هستیم که چه کسی استاندار و فرماندار و شهردار بشود آیا دنبال اقامه نماز هم بوده ایم؟

حجت الاسلام موسوی یادآور شد : در استان قزوین سه هزار شهید تقدیم کرده ایم تا برخی مدیر شوند لذا همه ما مدیون شهدا هستیم و باید پاسدار ارزشها باشیم و در گام اول اقامه نماز را ترویج کنیم.

مدیران در صف اول نمازهای جماعت باشند

موسوی خطاب به نمایندگان دولت گفت : شما باید در اقامه نماز یک گام جلوتر از دیگران باشید و اگر مدیران در صف اول نمازهای جماعت باشند ، حتما کارمندان بیشتر حضور خواهند یافت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: معلوم نیست چه جوابی در آخرت برای کوتاهی در اقامه نماز داریم و همه مسئولیم و اینجانب نیز در این مسئولیت مهم شرمنده هستم که مساجد برای اقامه نماز خالی است و از همه شما درخواست کمک دارم.

حجت الاسلام قریش موسوی اظهارداشت: امروز کشور دچار مشکلات زیادی شده و هر کس گره گشای هر گره ای باشد باید دستش را ببوسیم و قدردانی کنیم اما باید بدانیم خداوند متعال برای همه مشکلات و گره ها، نسخه و دارویی و درمانی دارد که نماز گره گشای همه مشکلات است و اگر این نسخه را بکار نگیریم بقیه کارها هم به ثمر نمی نشیند.

وی ادامه داد : همه باید برای نماز دغدغه داشته باشیم و اگر نمازخانه و مسجدی خلوت بود نگران شویم و بدانیم هر کس نماز را ضایع کند بقیه کارها نیز مغفول می ماند.

وی یادآورشد: هر کس می خواهد رهبری را یاری کند باید در اقامه نماز جدی باشد لذا از مدیران ادارات و معلمان انتظار داریم در نماز های جماعت در ادارات و مدارس حضور جدی داشته باشند و از خود شروع کنیم تا کارها درست شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین پیشنهاد کرد هر مدیر در یک مسجد عضو هیئت امنا شود تا وضعیت اقامه نماز بهتر شود.