دستگیری عامل هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی در استان کرمانشاه

کرمانشاه – رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش انتهاج ، سرهنگ علی کریمی گفت : پس از شکایت خانمی مبنی بر اینکه اشخاصی ناشناس با چندین اکانت مختلف از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و فحاشی علیه وی می کردند و این موضوع باعث هتک حیثیت و برهم خوردن آرامش روانی وی شده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار کرد : کارشناسان این پلیس پس از بررسی‌های به عمل آمده دریافتند تمام اکانت های توهین کننده جعلی بوده و تماماً به یک فرد تعلق دارد.

وی افزود : کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی و پلیسی متهم که یک خانم بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را احضار کردند.

وی تصریح کرد: این خانم در بازجویی های انجام شده عنوان کرد که مدتی پیش با آقایی آشنا و قصد ازدواج داشتیم که این آقا پس از آشنایی با فرد شاکی از ازدواج با من صرف نظر کرد، از همین رو پیام های مذکور را از روی عصبانیت و ناراحتی برای او ارسال کردم.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: فضای مجازی محلی برای خالی کردن عصبانیت و انتقام گرفتن نیست، کاربران این فضا باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین و اهانت به دیگران جرم محسوب می شود و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

این مقام انتظامی در پایان یادآور شد : کاربران می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.