تامین اجتماعی استان ۱۲۰۰ میلیارد ریال از کارفرمایان طلب دارد

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا ،محمدعلي عباس زاده وحيد روز چهارشنبه اظهار داشت: بيشتر شركت ها و كارفرمايان از جمله شهرداري با اقداماتي از جمله تقسط و تهاتر بخشي از بدهي هاي خود را پرداخت كرده اند اما شركت الياف شيروان به علت ورشكسته شدن هيچ مبلغي پرداخت نكرده است.
وي با بيان اينكه طبق قانون تامين اجتماعي مي تواند اموال اين كارفرمايان و دستگاه هاي اجرايي را توقيف كند افزود: تلاش خواهيم كرد تا با تعامل اين طلب را وصول كنيم در غير اين صورت قانوني عمل خواهيم كرد.
عباس زاده وحيد با بيان اينكه 110 هزار بيمه شده اين سازمان بيمه اي هستند اظهار داشت: 15 هزار و 700 نفر مستمربگير اين سازمان هستند و همچنين يكهزار و 148 نفر نيز بيمه بيكاري دريافت مي كنند.
وي افزود: تعداد بيمه شده ها در مقايسه با سال گذشته دو درصد كاهش دارد.
وي مشكلات اقتصادي را علت اين كاهش عنوان كرد و گفت: اما در نيمه اول امسال پيش بيني مي شود كه تعداد بيمه شده ها افزايش يابد.
وي ميزان تعهدات كوتاه مدت و بلند مدت اين سازمان را 350 ميليارد عنوان كرد و افزود: كارفرمايان و شركت ها بايد به موقع مطالبات خود را پرداخت كنند تا اين سازمان در ارائه خدمات به بيمه شده ها با مشكل مواجه نشود.

* 50 درصد كارگاه هاي خراسان شمالي فعالند
مديركل تامين اجتماعي خراسان شمالي گفت: 21 هزار و 174 كارگاه در اين استان وجود داد كه افزون بر 50 درصد آن فعال و مابقي غيرفعال و يا راكد هستند.
عباس زاده وحيد اظهار داشت: اكنون 10 هزار و 367 كارگاه در اين استان فعال هستند و 10 هزار و 867 كارگاه نيز نيمه فعال و يا دچار ركود هستند.
وي با بيان اينكه 39 درصد از جمعيت 863 هزار نفري استان زير پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند، اظهار داشت: 107 هزار و 179 نفر از جمعيت استان بيمه شده اصلي هستند.
عباس زاده وحيد، تعداد بيمه شدگان تبعي اين استان را نيز 199 هزار و 724 نفر عنوان كرد و افزود: 15 هزار و 20 نفر از بيمه شدگان استان مستمري بگير اصلي و 21 هزار و 639 نفر مستمري بگير تبعي هستند.
در هفت شعبه، 3 كارگزاري و سه مركز اقماري به بيمه شده هاي استان خدمات ارائه مي دهند.
خراسان شمالي با جمعيت 864 هزار نفري 110 هزار بيمه شده تامين اجتماعي دارد.