برق رسانی به ۱۴ روستای یزد در هفته دولت

به گزارش انتهاج، آرش نواب گفت: طرح‌های حوزه برق استان در چهار محور برق رسانی به روستاها، توسعه و احداث شبکه در مناطق شهری و روستایی، بهینه‌سازی شبکه‌ها در حوزه روستایی و شهری و تامین روشنایی شهرها و روستاها با اعتباری بالغ بر ۴۸۱ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال  به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: با اجرای ۲۸ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی افزون بر ۷۶ هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و یک‌هزار و ۳۸۲  دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه استان یزد افزوده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعلام کرد: در حوزه روشنایی، ۳۲ پروژه با احداث ۳۱ هزار  ۴۹۸ متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۷ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

نواب اظهار کرد: در هفته دولت امسال برق رسانی به ۱۴ روستا با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶ هزار میلیون ریال انجام می‌شود که بخش عمده‌ای از آن در حوزه شهرستان خاتم و مابقی در شهرستان‌های یزد و ابرکوه قرار دارد همه این موارد ور راستای اولویت برق رسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان این که ۷۷ دستگاه پست هوایی به ظرفیت سه هزار ۸۱۵ کیلوولت آمپر به تأسیسات موجود افزوده شده است، افزود: شرکت توزیع نیروی برق در این طرح‌ها براساس رویکرد وزارت نیرو  با بهره‌گیری از ترانسفورماتورهای کم تلفات و تجهیزات نوین، ضمن اتوماسیون کردن شبکه‌ها، کاهش تلفات برق را  لحاظ کرده است.

نواب در ادامه افزود: بهبود روشنایی چندین بلوار شریانی و اصلی شهر یزد، بلوار جمهوری و نبی اکرم میبد، بلوار خروجی هرات، خیابان امام تفت و بلوار میرغنی‌زاده تا مبارکه بافق از مهمترین پروژه‌های روشنایی استان یزد است.

وی افزود: در مجموع پروژه‌های روشنایی قابل افتتاح بالغ بر سه هزار و 213 دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرفی مختلف با بازدهی بالا به کار رفته است.

وی تأکید کرد: استفاده از شیوه‌های نوین مدیریت شبکه برای استمرار انرژی الکتریکی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، فرهنگسازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکین، گسترش و توسعه خدمات الکترونیکی از برنامه‌های استراتژیک این شرکت محسوب می‌شود همچنین مشترکان برق یزد 695 هزار نفر است.