۱۵ طرح راهداری در خراسان شمالی بهره‌برداری شد 

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا؛

جعفر شهامت روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از طرح های مهم، تکمیل سامانه های هوشمند جاده ای استان است که در این زمینه ۱۷ دستگاه تجهیزات شامل دوربین ثبت تخلف، دوربین نظارت تصویری و دستگاه ترددشمار در سطح جاده های استان نصب شده است.

وی ایمن سازی پلیس راه بجنورد، احداث پل باکسی زرنه در راز و جرگلان، اجرای نیوجرسی محور بجنورد – اسفراین، بهسازی و روکش آسفالت محور جاجرم – امیر آباد به طول ۲۳ کیلومتر از جمله طرح های افتتاح شده در دهه فجر است.

شهامت اظهار داشت: بهسازی و روکش آسفالت محور غلامان – تازه قلعه، اجرای آسفالت رگلاژی محور گرکز-حبک شهرستان راز و جرگلان، روکش آسفالت محور کیکانلو – حصه گاه – سد شیرین دره و نیز احداث راهدارخانه مرکزی شهرستان فاروج از دیگر پروژه های افتتاحی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به بهره برداری از پل باکسی امانلی در شهرستان راز و جرگلان گفت: این پروژه با مشارکت خیران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ نقطه پرتصادف استان هم ایمن سازی شده است که دهه فجر افتتاح می شود.

شهامت در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای پروژه های جدید در حوزه حمل و نقل گفت: همزمان با دهه فجر، چهار پروژه به ارزش بیش از ۲۹۸ میلیارد ریال وارد مرحله عملیاتی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: این پروژه ها شامل ساخت ساختمان جانبی قرارگاه پلیس راه در بجنورد و ساخت مجتمع خدماتی رفاهی در شیروان، فاروج و گرمه است.

خراسان شمالی در حد فاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار دارد و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.