یزد به نیروی انسانی خود می‌بالد / درخواست استفاده از مدیران بومی و تمرکز بر صنایع کم‌آبخواه

یزد_به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی انتهاج یزد، همزمان با دهه مبارک فجر و در روز ۱۵ بهمن ماه، آیین افتتاحیه کارخانه نوین الکترود اردکان با حضور سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد، محمد رضا بابایی، امام جمعه اردکان، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا خیریتی مدیرعامل شرکت نوین الکترود اردکان و مدیران عامل شرکت‌های فولاد مبارکه و چادرملو برگزار شد.

در این مراسم، استاندار یزد ضمن تشریح ظرفیت‌های استان، بر اهمیت سرمایه انسانی و لزوم حمایت از صنایع بومی تأکید کرد.

محمد رضا بابایی در این رویداد صنعتی مهم اظهار داشت: یزد استانی صنعتی و معدنی است، اما آنچه موجب افتخار این استان می‌شود، نیروی انسانی آن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی و کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط نخبگان یزدی، از مسئولان کشوری درخواست کرد تا در خصوص صنایع و معادن استان یزد، از مدیران و هیئت مدیره‌های یزدی بهره گرفته شود.

بابایی با بیان اینکه یزد جزو استان‌هایی است که حجم تولید زیادی را به کشور وارد می‌کند و پوشش‌دهنده اشتغال فراوانی است، از سختی‌های موجود در مسیر دریافت تسهیلات بانکی و سایر حمایت‌ها گلایه کرد و خواستار رفع این موانع در سطح ملی شد.

وی همچنین به مسئله آلایندگی بالا در استان یزد و ناسازگاری صنایع آب‌بر با اقلیم این منطقه اشاره کرد و گفت: گردشگری و صنایع کم‌آبخواه مسیر توسعه استان یزد را تشکیل می‌دهند و در عین حال، از صنایع موجود استان نیز حمایت و دفاع خواهد شد.