شما اینجا هستید

اخبار » موفقیت در انطباق ساختار بهداشت و درمان کشور با شرایط جدید

یزد- علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت در آیین بهره برداری همزمان از ۶۹۶ طرح بهداشتی با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت از طریق ویدیو کنفرانس در استان‌های مختلف از جمله یزد افزود: اقداماتی که طی چند سال گذشته در حوزه بهداشت ایران صورت گرفت واقعا کم نظیر بود.

به گزارش انتهاج، معاون بهداشتی وزارت بهداشت اظهارکرد: کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که ایران جزو معدود کشورهایی است که در مقابله با کرونا موفق عمل کرد.

رئیسی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا گفت: نخستین کاری که انجام شد ،بازنگری در ساختار با شرایط موجود بود و بدون اینکه کار موازی در نظام شبکه انجام شود، ساختار با وضع موجود منطبق شد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد:  گسترش شبکه آزمایشگاهی کووید ۱۹ یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که برای پیشگیری و مقابله با این ویروس  انجام شد و از ۲ مورد به ۴۰۰ آزمایشگاه در کشور افزایش یافت.

رئیسی ادامه داد: مراکز نمونه‌گیری سیار و ثابت هم در ساختار شبکه بهداشت شکل گرفت و علاوه بر این اقدامات ، کاری که انجام شد، مراکز واکسیناسیون در درون شبکه بود.

به گزارش ایرنا ۶۹۶ طرح بهداشتی در ۱۰ استان کشور در قالب سی و چهارمین پویش «ره سلامت» امروز  با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد و در ارتباط ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

این طرح ها شامل خانه های بهداشت، پایگاه سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت، تسهیلات زایمانی، مرکز آموزش بهورزی، محل زیست پزشک و سایر واحدهای بهداشتی است.

طرح‌های یادشده در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، همدان، اصفهان، آذربایجان غربی، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی و یزد به بهره‌برداری رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان