شما اینجا هستید

اخبار » ۱۶۰ مدرسه تخریبی و فرسوده در خراسان شمالی

بجنورد – به گزارش انتهاج و به نقل از تسنیم، امین فلاح کوشکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت:در خراسان شمالی ۱۱ درصد مدارس تخریبی و فرسوده بوده و استحکام لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه ۸۰۱ کلاس درس خراسان شمالی باید تخریب شود افزود: ۱۶۰ مدرسه با ۸۰۱ کلاس درس در خراسان شمالی فاقد استحکام لازم هستند و نیاز به بازسازی دارند که باید تخریب شوند. همچنین ۶۸۶ مدرسه با ۳۶۸۴ کلاس درس نیز برای رسیدن به استحکام نسبی نیازمند مقاوم سازی هستند.

امیدواری از کاهش ۹ درصدی مدارس تخریبی با سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی و تصویب بوجه

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی بیان داشت: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی و با تصویب اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به نوسازی مدارس به منظور تخریب و بازسازی مدارس تخریبی و فرسوده، میانگین مدارس تخریبی و فرسوده استان به ۹ درصد برسد.

وی با اشاره به وضعیت مدارس تخریبی و فرسوده شهرستان های استان تصریح کرد: در حالی میانگین مدارس تخریبی و فرسوده در خراسان شمالی ۱۱ درصد است که این رقم در کشور ۲۶ درصد می‌باشد. همچنین یک درصد مدارس شهرستان گرمه، ۲۷ درصد مدارس اسفراین، ۲۳ درصد مدارس شهرستان بجنورد و ۴ درصد از مدارس شهرستان راز و جرگلان تخریبی هستند و نیاز به بازسازی مجدد دارند.

برگزاری جشن پایان مدارس سنگی در خراسان شمالی

فلاح از برگزاری جشن پایان مدارس سنگی در خراسان شمالی تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴۲ مدرسه با ۱۲۲ کلاس درس خشتی و گلی در استان فعالیت داشتند که در سفر نخست رئیس جمهور به خراسان شمالی مصوب شد که این کلاس‌ها برچیده شود و در حال حاضر هیچ مدرسه خشت گلی در استان نداریم و تا پایان سال ۹۸ نیز جشن پایان مدارس سنگی را در استان برگزار خواهیم کرد.

سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی

وی با اشاره به مقایسه سرانه فضای آموزشی خراسان شمالی با میانگین کشوری افزود: سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی ۵/۰۶ درصد است که در مقایسه با نُرم کشوری حدود ۰٫۱۵ کاهش داریم و تا رسیدن به میانگین کشوری نیازمند احداث ۲۳ هزار مترمربع فضای آموزشی جدید هستیم که در این راستا بجنورد با ۴٫۲۳ مترمربع کمترین و جاجرم با ۷٫۲ مترمربع بیشترین سرانه فضای آموزشی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ پروژه با ۷۶ کلاس درس و حدود هفت هزار متر مربع زیربنا توسط خیرین در حال اجرا است خاطرنشان کرد: تا مهر ماه سال جاری ۱۵ پروژه با ۴۴ کلاس درس آماده بهره برداری است و همچنین تفاهم نامه اجرای ۱۱ پروژه با ۴۰ کلاس درس نیز در دست اقدام می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان