شما اینجا هستید

اخبار » پرداخت ۲۱۶ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های قزوین

قزوین – مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از پرداخت بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاریها و فرمانداری‌های استان در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش انتهاج، سعید حوائج گفت: در ۱۰ ماهه امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از ۱,۵۱۵ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، بیش از ۶۲۷ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها و بیش از ۲۷ میلیارد ریال برای هزینه کرد در روستاهای فاقد دهیاری به صورت مستقیم واریز شده است و بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی که مردم در این مناطق مشاهده می‌کنند از محل این مشارکت است.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش مؤثری در تحول نظام سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می‌کند در همین راستا در این مدت بالغ بر ۸۹۹ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است که در ارتقای بخش بهداشت و سلامت استان مؤثر خواهد بود.

حوائج افزود: بر اساس ماده ۱۰۹ قانون برنامه ششم توسعه، هر ماه بیش ۲۷ صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش اختصاص می‌یابد، این رقم در استان قزوین در دهه ماه سال جاری بیش از ۴۱ میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت هر استان خواهد داشت، یادآور شد: زمانی که مردم از هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در شهر و روستای خود مطلع شوند تمایل بیشتری برای پرداخت مالیات و عوارض خواهند داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان