شما اینجا هستید

اخبار » هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در استان اصفهان گزارش نشده است

اصفهان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هنوز هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در استان اصفهان گزارش و تایید نشده است.

به گزارش انتهاج، آرش نجیمی با بیان‌اینکه بیماری کرونا، قابل پیشگیری است از مردم خواست تا نسبت به رعایت بهداشت فردی و توصیه های پیشگیرانه در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد، مردم را به انجام مراقبت‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با توجه به تایید شدن فوت ۲ نفر در قم بر اثر این بیماری فراخواند.

وی افزود: مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

نجیمی از افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، خواست تا در منزل بمانند و به سرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

وی، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون را یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری خواند و خاطر نشان کرد: زدن ماسک بر روی صورت به‌هیچ عنوان از اولویت‌های پیشگیری نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: قدرت سرایت بیماری کرونا زیاد اما شدت بیماری آن از آنفلوآنزای نوع اچ وان ان وان(H۱N۱) کمتر است.

دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان به‌صورت روزانه روند بیماری،درباره کرونا را پیگیری و رصد می‌کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان به‌صورت روزانه روند بیماری، کنترل و نظارت بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه در باره کرونا را پیگیری و رصد می‌کنند و نتایج آن در ستاد استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منصور شیشه‌فروش افزود: اقدام‌های مراقبتی و رصدی در فرودگاه، ایستگاه‌های راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری، آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها نیز در این زمینه انجام می‌شود.

سیزدهم بهمن امسال یک مورد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در اصفهان گزارش اما در فاصله کوتاهی از زمان انتشار خبر، ابتلای این فرد به کرونا، رد شد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان