نصب شیر فشار شکن در خروجی مخزن و شبکه توزیع آب شهر نیر
به گزارش انتهاج، سیاوش پاکدل اظهار داشت : این شیرآلات در راستای مدیریت فشار آب شبکه شهر نیر و هم چنین جلوگیری از هدر رفت آب نصب گردیده اند .
وی با اشاره به این که وجود نشت در شبکه های توزیع آب شهری غیرقابل اجتناب است اظهار داشت : امروزه کاهش میزان نشت با استفاده از مدیریت پارامترهای هیدرولیکی از قبیل کاهش فشار یا دبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
پاکدل خاطرنشان کرد : با استفاده از این شیرهای گلوب که قابلیت تنظیم جریان از 0 تا 100 را دارند کنترل دبی ورودی به شبکه امکان پذیر شده و در شب ها با کاهش دبی خروجی مخازن، فشار دینامیک شبکه کاهش و در نتیجه نشت آب به نحو قابل ملاحظه ای کاهش می یابد .
وی گفت: با نصب این شیرهای گلوب، میزان آبی که در طول شب به صورت نشت به هدر می رفته در مخزن ذخیره و در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد.
وی در ادامه از نصب دو عدد شیر فشار شکن در شبکه توزیع آب خبر داد و خاطرنشان کرد : با نصب شیرهای فشار شکن جدید، فشار بالا در مناطق خاتون آباد و حسین آباد تنظیم شده است.
پاکدل ادامه داد: پیش بینی می شود با نصب شیرآلات گلوب و فشارشکن میزان هدر رفت آب تا 5 درصد کاهش یابد.
به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب یزد، وی افزود : این شیرآلات با هزینه ای بالغ بر 1500 میلیون ریال و از محل اعتبارات عمرانی و داخلی شرکت، خریداری و نصب شد.