شما اینجا هستید

اخبار » نخستین عمل جراحی کاشت حلزون در سیستان و بلوچستان

زاهدان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از انجام نخستین عمل جراحی کاشت حلزون در سیستان و بلوچستان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: نخستین عمل جراحی کاشت حلزون در مرکز کاشت حلزون و شنوائی سنجی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همزمان با دهه فجر در این دانشگاه انجام شد.

به گزارش انتهاج، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: امروز شاهد ورود سیستان و بلوچستان به عرصه جدید و نوینی از توانمندی‌های علمی و خدماتی در حوزه سلامت بودیم و به زودی تعداد دیگری از فرزندان ناشنوای ما بدون نیاز به عزیمت به سایر نقاط کشور و در همین استان نعمت شنوایی خود را باز می‌یابند.

وی افزود: پیش از انقلاب در بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی کشور، پزشکان، کارشناسان، پیراپزشکان و کادر درمانی از کشورهایی چون بنگلادش، هندوستان و پاکستان حضور داشتند و در حقیقت کادر پزشکی کشور متشکل از پزشکان خارجی بود اما امروز در زمینه تربیت نیروی انسانی پزشکی به خود اتکایی و خود کفایی رسیده‌ایم و در سیستان و بلوچستان پزشکان ایرانی و بومی مستقر هستند.

بهره برداری از ۲۵ طرح عمرانی و خدماتی با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در دهه فجر

وی در ادامه گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ۲۵ طرح عمرانی و خدماتی با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری بیش‌از ۱۱۰ میلیارد ریال در حوزه تحت پوشش این دانشگاه به بهره‌برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: هفت خانه بهداشت، ۶ پانسیون پزشک و ماما، پنج پایگاه اورژانس، یک پایگاه سلامت شهری، یک مرکز جامع خدمات سلامت روستایی، واحد دفع پسماندهای عفونی در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، بخش روانپزشکی در بیمارستان رازی سراوان، مرکز دندانپزشکی و مرکز مشاوره پیش از ازدواج در میرجاوه و هنرستان بهیاری در سراوان طرح‌های افتتاح شده این دانشگاه را در دهه فجر تشکیل می‌دهند.

وی افتتاح این طرح‌ها را مبنی بر توسعه سیستم شبکه‌های بهداشت و درمان در روستاها و مناطق کمتر برخوردار شهری عنوان و تصریح کرد: توسعه شبکه‌های بهداشت ودرمان ایران یکی از دستاوردهای منحصر به فرد انقلاب است که تقریباً در هیچ جای دنیا نظیر نداشته است.

خسارت بیش از ۴۰ میلیارد ریالی سیلاب دی ماه به حوزه بهداشت و درمان زیر پوشش این دانشگاه

دکتر هاشمی با بیان اینکه سامانه ارائه خدمات سلامت از بالاترین ضریب نفوذ در بین نهادهای خدماتی برخوردار است، ادامه داد: در دوردست‌ترین روستاها که حتی امکان دارد مدرسه هم نداشته باشند معمولاً کادربهداشت و درمان حضور دارند و این سیستم و شبکه وسیع خدمت رسانی از دستاوردهای بزرگی بوده که پس از پیروزی انقلاب در کشور و استان ما رخ داده است.

وی در ادامه از خسارت بیش از ۴۰ میلیارد ریالی سیلاب دی ماه به حوزه بهداشت و درمان زیر پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: بیشترین خسارت وارده این مدت به خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بوده است.

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان