شما اینجا هستید

اجتماعی » مهمترین اولویت شهرستان؛ مدیریت بهینه منابع آبی است

اسفراین- فرماندار اسفراین در نخستین جلسه مشترک شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی شهرستان اسفراین گفت: با توجه به آنی بودن بحران، نقاط آسیب پذیر و بحرانی شهرستان قبل از بروز هر حادثه ای باید شناسایی شود.مهمترین اولویت شهرستان؛ مدیریت بهینه منابع آبی است.

به گزارش انتهاج ، طاهر رستمی فرماندار در جلسه مشترک شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی گفت: مدیریت بهینه منابع آبی از مهمترین اولویتهاست و در صورت عدم حفاظت صحیح از منابع آب، آب شرب و کشاورزی منطقه با کاهش روبرو می گردد و با شور شدن آب زیرزمینی موقعیت فعلی آب با مشکل مواجه خواهد شد .

فرماندار اسفراین تلاش در جهت دستیابی به اهداف شورای حفاظت منابع آب را وظیفه و رسالت تمامی ادارات مرتبط عنوان کرد و گفت: تغییر شرایط اقلیمی و لزوم آینده نگری ما را ناچار به اعمال مدیریت بیشتر بر منابع آبی می نماید.  موضوع آب یک موضوع عمومی است که لازم است دستگاهها آن را جدی بگیرند.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اسفراین با تاکید بر شناسایی نقاط بحرانی و آسیب پذیر از سوی دستگاهها اظهار داشت: اولین کار اجرایی من در بدو ورود به اسفراین پیگیری بازگشایی مسیل ها و رودخانه ها و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بود.

وی گفت: در همین راستا لازم است در جلسه ای جداگانه با حضور دادستان و دستگاههای ذیربط موضوعات پیگیری شد.

رستمی با گلایه از اداره کل راه و شهرسازی در خصوص عدم  بازسازی دیوار ساحلی کنار رودخانه پل معلم از سوی پیمانکار این اداره کل؛ افزود: در صورت عدم اجرای طرح توسط پیمانکار باید راه و شهرسازی استان نسبت به تعیین تکلیف موضوع در اسرع وقت اقدام نماید.

وی گفت: این پروژه از پروژه های بحران شهرستان بوده که باید به سرعت اجرای آن انجام شود تا در زمان بحران از خسارات پیشگیری گردد، نه آنکه مانند پروژه های عادی با آن رفتار شود.

فرماندار اسفراین در ادامه دستور داد: تا کارگروهی متشکل از دستگاههای ذیربط برای کنترل و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شود و با اقدام به موقع و پیشگیرانه از گسترش ساخت و سازها و تجاوز به حریم رودخانه ها، راهها و … جلوگیری به عمل آید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان