شما اینجا هستید

اخبار » لوله گستر جایگاه واقعی خود را ندارد.

به گزارش خبرگزاری انتهاج، نماینده مردم اسفراین در مجلس بعداز بازید از کارخانه لوله گستر در نشست با مدیرعامل و کارکنان گفت: در منطقه مشابه شرکت لوله گستر نداریم، باید از ظرفیت های همچون حوزه اشتغال و ثروت بهره مند شویم که علاوه بر رفع نیاز کشور باید به فکر صادرات به کشورهای منطقه باشیم.

حسین پور در نشست با مدیر عامل و کارکنان گفت: در منطقه مشابه شرکت لوله گستر نداریم، باید از ظرفیت های همچون حوزه اشتغال و ثروت بهره مند شویم که علاوه بر رفع نیاز کشور باید به فکر صادرات به کشورهای منطقه باشیم.

امان الله حسین پور با اشاره به اینکه کارخانه لوله گستر به جایگاه واقعی خود نرسیده است دلایل اصلی این امر را موارد زیر بیان کرد: عدم حمایت سازمان گسترش از شرکت های در آستانه خصوصی سازی، واردات بیش از ۲میلیون تن لوله از خارج کشور و همچنین نگاه سیاسی در بعضی مواقع با افراط بوده که این نگاه نه به معنای جریان بلکه به معنای استفاده انتخاباتی بوده است.

وی گفت: ظرفیت اسمی تولید شرکت لوله گستر ۱۱۰هزار تن می باشد اما در ۲۰ سال گذشته مجموعا ۲۰۰ هزار تن تولید شده در واقع در این ۲۰ سال کمتر از ۱۰% ظرفیت اسمی تولید داشتیم.

وی تصریح کرد: هدف از تاسیس این شرکت شرایط و بازده کنونی نبوده که متاسفانه در سال ۹۸ این شرکت با توجه به معیارهای شرکت گسترش زیانده ترین شرکت کشور بوده است و این بسیار تاسف بار است.

حسین پور در ادامه با اشاره به تحریم ها که می تواند تبدیل به موقعیت شود اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که تحریم ها داشته اما خوشبختانه در خیلی موارد موقعیت رشد نیز ایجاد کرده است، از نظر بنده این تحریم ها می تواند برای کارخانه لوله گستر موقعیت باشد و این یک فرصت طلایی است که با افزایش قراردادها و رونق بیشتر امکان اشتغال بیش از ۴۰۰نفر دیگر را در این مجموعه شاهد باشیم.

نماینده مردم اسفراین در پایان جلسه خاطرنشان شد که بنده در طی ۴ سال پیش رو ۳ استراتژی برای این کارخانه دارم:

۱_این شرکت باید به اوج اقتدار و تولید خود در حد توان که دارد برسد.

۲_این شرکت باید با رونق و تولید حداکثری اشتغال پایدار ایجاد کند تا بتواند توسعه یابد.

۳_باید با تربیت فرزندان توانمند شهرمان فضا را برای رشد آنها فراهم کنیم تا در آینده این عزیزان به صنعت و اشتغال این شهر کمک کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان