عملیات تعمیرات با توان تخصصی داخلی

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد، مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد از انجام عملیات تعمیرات و اورهال اساسی مولد بخار ۲ این نیروگاه با استفاده از توان تخصصی شرکت‌های داخلی خبر داد.

به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی مدیریت تولید برق یزد، «سید محمد حسن جمال الدینی» افزود: بر اساس برنامه زمانبندی تعمیرات مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در فصل تعمیرات سال جاری و با هماهنگی دیسپاچینگ ملی مولد ۲ بخار نیروگاه یزد از مدار تولید خارج و عملیات تعمیرات اساسی با حضور پیمانکار مربوطه آغاز شده است.

  وی تصریح کرد: مدت زمان انجام تعمیرات اساسی این مولد ۹۰ روز پیش بینی شده است و شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بخش توربین و تجهیزات اصلی را انجام خواهد داد.

جمال الدینی با اشاره به توان تخصصی همکاران نیروگاه یزد در انجام تعمیرات اساسی مولدهای گازی و بلوک بخار اظهار امیدواری کرد: عملیات تعمیرات اساسی این مولد طبق برنامه در موعد مقرر انجام و پایداری مولد برای تولید برق پایدار در پیک بار سال آینده حفظ شود.

  مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد پیش از این با بیان اینکه ۳.۵ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های استان یزد تولید می شود گفت: ظرفیت اسمی نیروگاه سیکل ترکیبی یزد با هشت مولد نیروگاهی، یکهزار و چهار مگاوات است.

وی با بیان اینکه این نیروگاه از سال ۱۳۷۸ در استان به بهره برداری رسید و شرکت مدیریت تولید برق یزد بهره بردار آن است، اظهار کرد: اکنون ۴۰ درصد برق استان و ۱.۵ درصد برق کشور را برای تامین انرژی ۵۰۰ هزار خانوار توسط این نیروگاه تامین می شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی یزد نقش بسزایی در کنترل بار و فرکانس شبکه منطقه جنوب شرق کشور دارد و این نیروگاه ۳۱۵ نفر نیروی انسانی دارد.