شما اینجا هستید

اخبار » خسارت سیلاب به ۳۴۵ کیلومتر از محورهای آسفالته جنوب کرمان

جیرفت – معاون سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سیلاب به ۳۴۵ کیلومتر از محورهای آسفالته و بیش از هزار و ۸۶۰ کیلومتر از محورهای خاکی جنوب استان کرمان خسارت وارد کرد.

به گزارش انتهاج، خداداد مقبلی در حاشیه بازدید از محورهای خسارت دیده و تخریب شده در اثر وقوع سیلاب در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شدت بارندگی در شهرستان‌های جنوبی استان و همچنین استان سیستان و بلوچستان باعث تخریب زیرساخت‌های راه شده بود که با تلاش عوامل راهداری هم اکنون تمامی محورهای ارتباطی بازگشایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در برخی از نقاط به دلیل بالا بودن حجم سیلاب کار مرمت به طور موقت انجام خواهد گرفت، افزود: بیشترین خسارت وارد شده به حوضه راه‌ها در محور رودبار جنوب و ایرانشهر به ابنیه فنی بوده که در این راستا ۱۸ دستگاه آبنما به طور کلی تخریب شده و همچنین به ۱۳۰ دستگاه ابنیه نیز خساراتی وارده شده است.

مقبلی خسارات وارده به ابنیه را تخمین بین ۳۰ تا ۳۷ میلیارد تومان برشمرد و یادآور شد: همچنین در بعضی از راه‌ها و ابنیه‌ها آب هنوز فروکش نکرده که بعد از فروکش کردن آب میزان خسارات اعلام و افزودن می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از دستگاه‌های موجود در راهداری مسیرهای آسیب دیده و تخریب شده جنوب کرمان به صورت موقت ترمیم و بازگشایی شده و در آن ترافیک برقرار است، ولی با توجه به شریانی بودن این مسیرها باید کار ترمیم به صورت فنی و اصولی آغاز شود.

معاون سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: با تلاش اداره کل راهداری جنوب کرمان محل‌های تخریب سیلاب لیست و جمع بندی شده و با همکاری سازمان مدیریت و پیگیری راهداری کشور تأمین اعتبار لازم جهت بازسازی اصولی و فنی این محورها تخصیص داده می‌شود.

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان