شما اینجا هستید

اجتماعی » خسارت سیلاب به حدود پنج هزار واحد مسکونی کنارک

زاهدان – فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان از خسارت سیلاب به ۴ هزار و ۷۲۲ واحد مسکونی روستایی و شهری این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۰۰ واحد مسکونی آن به طور کامل باید بازسازی شوند.

به گزارش انتهاج، حمیدالدین یوسفی در گردهمایی ائمه جمعه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: قبل از وقوع سیل بیش‌از چهار هزار هکتار باغ موز ارگانیک در شهر زرآباد که پایتخت موز ایران محسوب می‌شود کشت می‌شده و روزانه ۴۵کامیون موز از این منطقه به سایر نقاط کشور ارسال می‌شد.

وی افزود: در این منطقه علاوه‌بر موز، گوجه فرنگی و صیفی جات نیز به میزان قابل توجه کشت و برداشت می‌شود.

فرماندار کنارک خاطر نشان کرد: با وجود صید و صیادی بخش کشاورزی در زرآباد درصد اشتغال صددرصدی را شاهد هستیم به طوریکه ۸ تا ۱۰ هزار نفر نیز از سایر نقاط در این شهر مشغول به فعالیت هستند.

یوسفی بارش ۱۰۰تا ۲۳۷ میلی‌متری در مناطق بالادست را عامل ایجاد سیلاب عنوان کرد و افزود: اکثر باغات کشاورزی و ۸۰ درصد هزار حلقه چاه کشاورزی کنارک از بین رفت، در حوزه راه‌ها نیز بین ۲۰ سانتی متر تا ۲ متر رسوبات را شاهد بودیم و ۸۰ درصد راه‌های روستایی این شهرستان از بین رفت.

وی با بیان اینکه هم‌اینک بخشی از مشکلات منطقه رفع شده است ،گفت: در بخش راه مشکلاتی داریم و برای برخی از روستاها تنها بازگشای راه انجام شده است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان