تکمیل شبکه فاضلاب بجنورد نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار

بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: تکمیل شبکه فاضلاب بجنورد نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش انتهاج، غلامحسین ساقی پیش از ظهر دیروز در نشست خبری اظهار کرد: یکی از وظایف شرکت آب و فاضلاب شهری اجرا و نصب شبکه فاضلاب است و الزام و وصل آن را مراکز بهداشتی به عهده دارد.

وی با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب در برخی مناطق بجنورد افزود: تامین اعتبار اجرای شبکه فاضلاب شهرک فرهنگیان جزو اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان بوده و هم اکنون ۵۰ درصد شبکه فاضلاب در این نقطه از شهر نصب شده است.

ساقی اضافه کرد: اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب شهرک گلستان هم با تامین اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی در حال حاضر آماده فروش و نصب انشعاب است.

وی افزود: منطقه جوادیه بجنورد هم به عنوان یکی از مناطق ضعیف شهری شبکه فاضلاب آن از ۱۰ روز پیش آغاز شده است.

ساقی گفت: پس از تکمیل شبکه فاضلاب در مناطق عنوان شده، اجرای شبکه فاضلاب در شهرک امام خمینی(ره) بجنورد دیگر اولویت آب و فاضلاب شهری استان است.

وی با اشاره به هزینه های بالای اجرای شبکه فاضلاب اظهار کرد: برای تکمیل شبکه فاضلاب بجنورد ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

ساقی با بیان اینکه نیروگاه ها و مجتمع های صنعتی بزرگ استان بایستی به سمت استفاده از پساب سوق داده شوند، تصریح کرد: به عنوان مثال نیروگاه شهید مفتح همدان از پساب برای تامین نیاز خود استفاده دارد اما هنوز پتروشیمی خراسان از آب زیرزمینی نیاز خود را تامین می کند.