شما اینجا هستید

اخبار » تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و علمی گیلان طی ۴ روز

رشت – مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و علمی اعم از مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های غیردولتی، پیش دبستانی و مهدهای کودک گیلان خبر داد.

به گزارش انتهاج، نادر جهان آرای با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان مراکز آموزشی ، علمی استان اعم از مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های غیردولتی، مهدهای کودک به منظور افزایش آمادگی و جلوگیری موثر از گسترش شیوع ویروس کرونا از فردا “یکشنبه تا چهارشنبه” در استان گیلان تعطیل است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت دو نفر در گیلان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان باخته اند.

۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده ، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان