شما اینجا هستید

اخبار » تاکید استاندار سیستان و بلوچستان به تعطیلی مراکز اقامتی، تجاری و تجمعی

زاهدان – استاندار سیستان وبلوچستان به تعطیلی مراکز اقامتی، تجاری، تجمعی و مهمانسراهای ادارات تاکید کرد و گفت: تمامی مراسم و برنامه‌های این استان که موجب تجمع افراد می‌شود با تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشکی باید تعطیل شود.

به گزارش انتهاج، احمدعلی موهبتی در ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا با بیان اینکه تاکنون ۱۷ مورد ابتلا به این ویروس در سیستان و بلوچستان شناسایی شده، اظهار کرد: از ابتدای موج اخیر ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تا کنون ۴۵۷ بیمار تنفسی حاد به مراکز درمانی استان مراجعه که از این تعداد ۲۰۶ نفر خدمات خود را به صورت سرپایی دریافت کرده‌اند و ۲۵۱ نفر نیز در بیمارستان‌های منتخب استان بستری شده‌اند.

وی افزود: ضروری است برای پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، همه‌ی مراکز تجاری، مهمانسراهای ادارات و مراکز اقامتی و مراسم و برنامه‌هایی که باعث تجمع افراد گردد، پس از تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیل شود و با افرادی که از این تصمیم سرپیچی کنند و سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازند برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرخصی همه‌ی مدیران دستگاه‌های اجرایی تا اطلاع ثانوی لغو ‌و ماموریت مدیران نیز پس از موافقت استاندار انجام می‌شود.

وی با ابراز گلایه از مسافرت برخی شهروندان به جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با وجود هشدارها و توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته برای پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری، متاسفانه طی روزهای گذشته و با تعطیلی مدارس برخی شهروندان به جنوب استان مسافرت کرده‌اند که این موضوع سلامت آنها و ساکنان این شهرها را به مخاطره انداخته است.

موهبتی به احتکار برخی اقلام بهداشتی مانند ماسک و ژل ضدعفونی کننده توسط تعدادی افراد سودجو اشاره کرد و از دستگاه قضا خواست رسیدگی به این پرونده‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

نخستین مورد فوت بیمار با آزمایش کرونای مثبت در زاهدان

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز از نخستین مورد فوت بیمار با آزمایش کرونای مثبت در زاهدان خبر داد.

وی افزود: از مجموع بیماران تنفسی حاد که در سیستان و بلوچستان بستری شده‌اند تاکنون ۱۶ مورد فوت کرده‌اند که فوت این افراد هیچ ربطی به بیماری کرونا ندارد.

ریس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: تعداد کل موارد بیماران با آزمایش کرونای مثبت در سیستان و بلوچستان تا این لحظه ۱۷ مورد بوده که ۱۱ مورد آنان در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌ بوده‌اند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان