شما اینجا هستید

اخبار » به کارگیری چهار هزار پلیس، در تامین امنیت انتخابات خراسان شمالی

بجنورد – فرمانده انتظامی خراسان شمالی از به کارگیری ۴ هزار نفر از نیروهای آموزش دیده و مجرب پلیس در حوزه های عملیاتی، نظارتی، پشتیبانی و احتیاط، برای حفظ امنیت انتخابات خبر داد.

به گزارش انتهاج، سردار علیرضا مظاهری در نشست با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه مردم استان با مشارکت حداکثری به پای صندوق های رای می رود، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم و اساسی مورد تاکید رهبری است و امنیت انتخابات بحث بسیار مهمی است که بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.

وی با اشاره به اقدامات قبل، حین و بعد از انتخابات برای برقراری نظم و امنیت، اظهار کرد: خطوط قرمز برای بعد از انتخابات بسیار مورد تاکید است تا حتی اگر قرار است جشنی برای نماینده منتخب برگزار شود در محل های مشخص و با حفظ ارزش ها و بدون اختلاط زن و مرد، شادی معقول و به دور از بحث های تفرقه انگیز باشد و در غیر این صورت به شدت با آن برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: در این میان اگر کسانی امنیت و آسایش مردم را مختل کرده و با رفتار نابهنجار ارزش‌های نظام را برهم زنند نیروی انتظامی برابر مقررات با اقتدار توأم با رافت اسلامی با آن‌ها برخورد جدی داشته و با کسی تعارف ندارد.

رصد و کنترل اطلاعاتی فضای حقیقی و مجازی نیز در دستور کار ما قرار دارد

وی به پوشش امنیتی، انتظامی و ترافیکی مناطق مختلف استان و به کارگیری نیروها و تجهیزات در آنها نیز اشاره کرد و گفت: رصد و کنترل اطلاعاتی فضای حقیقی و مجازی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی یادآور شد: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا با مدیریت خوب ایجاد نشاط اجتماعی داشته و بر این اساس امسال پیش‌بینی مشارکت خوب مردم را در انتخابات داریم.

وی در ادامه از تکمیل اطلس انتخابات خبر داد و گفت: تهدیدات این حوزه نیز به خوبی رصد شده و توجیهات لازم صورت گرفته است.

سردار مظاهری با بیان اینکه خوشبختانه هیچ مشکلی در خصوص تعرض به تصاویر کاندیداها و شعارنویسی نیز نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: فقط راه اندازی کارناوال ها در برخی شهرستان ها باعث اذیت نیروی انتظامی شد که در این راستا نیز تاکید داریم با رعایت ضوابط و مقررات تبلیغات انتخاباتی را برگزار کنند.

سردار مظاهری با بیان اینکه خراسان شمالی در مساله انتخابات هیچ مشکلی نداشته و به عنوان استان سفید از آن یاد شده، تصریح کرد: مردم خوب و فهیم استان بیشترین همکاری را در جریان برگزاری انتخابات خواهند داشت.

دستگیری سه جوان مزاحم در سخنرانی یکی از کاندیداها در فاروج

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری سه جوان که اقدام به ایجاد مزاحمت و ترقه اندازی در جریان نشست تبلیغاتی یکی از کاندیداها در شهرستان فاروج کرده بودند، خبر داد.

سردار مظاهری گفت: این سه جوان با انداختن ترقه در محوطه مسجد، در جریان سخنرانی یکی از کاندیداها، موجب ایجاد وحشت در بین مردم شده بودند که نیروی انتظامی بعد از تعقیب و گریز این متهمان، بامداد امروز آنان را دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی داد.

وی در خصوص شعارنویسی و ایجاد مزاحمت طرفداران برخی از کاندیداها علیه رقیبان نیز یادآور شد: شب گذشته پلیس به چند نفر از افرادی که مظنون به شعارنویسی علیه رقیب بودند مشکوک شد که بعد از توقف آنها مشخص شد مساله خاصی نبوده و قصد تبلیغات مجاز را داشته اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در پایان افزود: برخورد پلیس با عوامل تخلفات انتخاباتی به شدت و با جدیت تمام انجام می شود به طوری که حتی به جلب تعدادی از این طرفداران نامزدها منجر شده است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان