شما اینجا هستید

اخبار » بهره برداری از ۲۰ مدرسه مشارکتی کردستان در دهه فجر

سنندج – رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان از بهره برداری از ۲۰ مدرسه مشارکتی خیرساز و مردمی در حوزه آموزش و پروروش این استان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش انتهاج، ابراهیم حسامی در دیدار با فرماندار شهرستان سروآباد با بیان اینکه امسال در استان کردستان ۴۵ پروژه مشارکتی مردمی توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده، گفت: از این تعداد  ۲۵ پروژه در مناسبت های مختلف به بهره برداری رسید و ۲۰ پروژه نیز به اتمام رسیده که دهه فجر افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این تعداد پروژه در مجموع ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار توسط خیرین مدرسه ساز و مشارکت های مردمی هزینه شده است، اظهار کرد: از این تعداد پروژه سه مدرسه خیرین ساز در شهرستان سروآباد در روستاهای رزاب، کماله و شهر هورامان تخت به بهره برداری می رسد.

حسامی افزود: مدرسه سه کلاسه روستای رزاب با اعتبار چهار میلیارد ریال، مدرسه چهار کلاسه روستای کماله هورامان با اعتبار چهار میلیارد ریال و مدرسه ۱۲ کلاسه شهر هورامان تخت نیز با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از مهمترین پروژه های خیرین مدرسه ساز استان کردستان در شهرستان سروآباد است.

وضعیت سه مدرسه شهرستان سروآباد بحرانی است

فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر وضعیت سه مدرسه روستاهای دگاگا، بوریدر و ژان در بخش مرکزی این شهرستان مطلوب نیست و باید هرچه سریعتر نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام کرد.

کامیار میرزایی خاطر نشان کرد: این سه مدرسه در نقاط حادثه خیز قرار گرفته و دیوار حائل آنها تخریب شده و یک مدرسه نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانس برق وضعیت مطلوبی ندارد و باید نسبت به جایگزین کردن مکان مناسب اقدام کنیم.

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان