برنامه عراق برای قطع وابستگی به برق و گاز ایران چیست؟ / بغداد: با اجرای همزمان پروژههای توسعه میادین گازی، طی ۳ تا ۴ سال آینده به تولیدکننده عمده گاز در جهان بدل میشویم
عراق پنج سال است که برای قطع وابستگی به گاز و برق ایران تحت فشار تحریمهای آمریکا قرار دارد، البته توان صادراتی ایران نیز به دلیل افزایش مصرف داخلی روز به روز در حال کاهش است. در چنین شرایطی، نخست وزیر عراق از برنامهریزی کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت برای قطع وابستگی به ایران خبر داد. وزیر خارجه عراق با تاکید بر اجرای پروژههای جداسازی گاز از نفت استخراجی این کشور که به گفته او کوتاهی در این زمینه طی ۷۰ سال گذشته موجب اتلاف گاز شده، پیشبینی کرد که با اجرای همزمان پروژههای توسعه میادین گازی عراق، کشورش طی ۳ تا ۴ سال آینده به تولیدکننده عمده گاز در جهان بدل شود.