شما اینجا هستید

اخبار » بازگشت آب ۲ سد به مدار مصرف بجنورد و اسفراین

 معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آب سد شیرین دره و سد بیدواز که به علت مشکل کاهش کیفیت، از مدار مصرف خارج شده بود، از روز دوشنبه به مدار شهرهای بجنورد و اسفراین بازگشت.

به گزارش انتهاج، رضا عطایی با تاکید بر کاهش کدورت آب سد بیدواز، اظهار داشت: آب این مخزن در مدار مصرف اسفراین قرار گرفت.

وی در توضیح آب سد شیرین دره افزود:آب سد شیرین دره هم دوشنبه شب در مدار مصرف شهر بجنورد، جاری شد.

 معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی کدورت آب و گل و لای در سد بارزو در شهرستان شیروان را بالا دانست و عنوان کرد: آب این سد همچنان غیرقابل مصرف آشامیدن است.

براساس این گزارش، سیلاب سبب گل آلود شدن و کاهش کیفیت آب سه سد شیرین دره، بیدواز و بارزو شده بود که به ناچار، شرکت آب و فاضلاب استان آن را از مدار مصرف خارج کرد.

سیل و قطعی آب ۱۲ روستا

عطایی در بخش دیگر سخنان خود از قظعی آب ۱۲ روستای استان به دلیل سیلاب اخیر خبر داد و بیان کرد: این روستاها در شهرستان بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین است و تاکنون مشکل در هفت روستا حل شده است.

وی افزود: تلاش می شود تا مشکل قطعی آب در پنج روستای باقی مانده هم با سرعت حل شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه کاهش کیفیت آب سد، مشکلی برای روستاهایی که از این دریاچه آب دریافت می کنند، ایجاد نکرد، گفت: آب مورد نیاز این روستاها، از مخازن ایجاد شده در مسیر انتقال، تامین شد و مشکلی برای این اهالی رخ نداد.

آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان سه شهر خراسان شمالی شامل بجنورد، شیروان و اسفراین از آب سطحی(سد) تامین می شود که بخش قابل توجهی از مشترکان آب استان را به خود اختصاص داده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان