شما اینجا هستید

اجتماعی » استقرار اورژانس اجتماعی در شهر های بالای ۵۰ هزار نفر کشور

سمنان – مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از فعالیت اورژانس اجتماعی در شهر های با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر کشور خبر داد.

به گزارش انتهاج، رضا جعفری بد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی سمنان و در جمع خبرنگاران، ضمن بیان هدف اصلی اورژانس اجتماعی در کاهش معظلات اجتماعی گفت: هم اکنون ۳۵۸ اورژانس اجتماعی در راستای احقاق این هدف مشغول به فعالیت در سراسر کشور هستند.

جعفری اعتیاد و غفلت و بی توجهی نسبت به کودکان را ریشه اصلی کودک آزاری بر شمرد و عنوان داشت:بهزیستی و اورژانس اجتماعی نسبت به این مسئله تاکید بسزایی دارند.

وی با بر شمردن آزار عاطفی و روانی، خشونت جسمی و در نهایت خشونت جنسی در زمره مصادیق کودک و همسر ازاری در سطح کشور، مقابله با آنها را امری ضروری دانست.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با عنوان کردن افزایش ۲۵ درصدی شناسایی معضلات اجتماعی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل، این بهبود را نشان از تاثیر گذاری اورژانس اجتماعی دانست و اظهار کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی مردم را نسبت به حوزه آسیب های اجتماعی حساس تر می کند و نقش مردم در جلوگیری از معضلات اجتماعی غیر قابل انکار است.

نبود آمار دقیق از ۸کودک و همسر آزاری در کانون خانواده

جعفری از وجود ۱۱۰ مرکز کودک و خانواده در کنار خانه امن و مرکز ندای مهر در سطح کشور برای ارائه خدمات به افراد قربانی معضلات اجتماعی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه مراکز مذکور زیر نظر بهزیستی با مشارکت و حمایت سازمان های مردم نهاد و خیران در سطح کشور در حال فعالیت هستند، گفت:۲۰مرکز غیر دولتی و ۷ مرکز دولتی در خصوص خانه های امن در کشور وجود دارد که برای نگهداری زنان در معرض خشونت و فزندانشان اختصاص یافته است.

رضا جعفری گفت:با توجه به اینکه معضلاتی مانند کودک و همسر آزاری در درون کانون خانواده رخ می دهد آمار دقیقی از آن در دسترس نیست و تنها راه کنترل آسیب توسعه خدمات اورژانس اجتماعی است

وی در پایان افزود: علاوه بر زیر ساخت های مذکور، ۲۲خانه ندای مهر غیر دولتی و ۳۰خانخ سلامت دولتی ویزه دختران در معرض آسیب های اجتماعی و یا دختران فراری است که در سطح کشور آماده ارائه خدمات هستند.

  1. Gregghubre

    Полезно

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان