شما اینجا هستید

اخبار » ارسال چهار هزار و ۲۲۲ واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی در ماه رمضان

به گزارش انتهاج،  نقی تقوائی با اشاره به مراجعه سه هزار و ۲۲۶ نفر به مراکز انتقال خون این استان در طول ماه مبارک رمضان امسال، اعلام کرد: از این تعداد مراجعه کننده، دو هزار و ۴۹۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی در توضیح این خبر ضمن تشکر از اهداکنندگان خون که در ماه رمضان به یاری بیماران شتافتند، افزود: از این تعداد ۶۵ درصد اهداکننده مستمر، ۲۳.۵ درصد با سابقه و ۱۱.۵ درصد نیز بار اولی بودند.

وی با بیان این که ۹۷ درصد از مجموع اهداکنندگان مرد و مابقی زن بودند، از پاسخگویی ۱۰۰ درصدی این اداره کل به درخواست‌های مراکز درمانی خبر داد و گفت: در طول ماه مبارک تعداد چهار هزار و ۲۲۲ واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی ارسال شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتقال خون استان طی این مدت توانست با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و همچنین شرایط خاص اهدای خون در ماه مبارک تقریبا تمام درخواست های مراکز درمانی را به صورت ۱۰۰ درصد پاسخگو باشد که این به همت بالای اهداکنندگان خون بر می‌گردد که جای تقدیر و تشکر دارد.

تقوائی در پایان گفت: همچنین بیش از چهار صد واحد خون و فرآورده‌های آن از استان یزد به استان های همجوار که اعلام نیاز کرده بودند، ارسال شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان