شما اینجا هستید

اخبار » اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی

بیرجند – مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از تزریق ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان در هفت ماه گذشته در قالب تسهیلات خبر داد.

به گزارش انتهاج ، مهدی بهدانی اظهارکرد: در هفت ماه گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی در راستای سرمایه‌گذاری و رونق این بخش تزریق شده است.

وی افزود : پیش بینی می‌شود که این میزان اعتبار در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی تا پایان سال ۹۸ به سه برابر (حدود ۲۰۰ میلیارد تومان) افزایش یابد.

بهدانی با اشاره به اینکه شش‌ماهه نخست سال زمان مناسبی برای مقایسه اعتبارات با مدت مشابه در سال گذشته نیست، خاطر نشان کرد : مقایسه دقیق میزان اعتبارات در پایان سال صورت می‌گیرد ولی با این وجود در شش ماهه نخست سال گذشته به واسطه تسهیلات اشتغال روستائیان و عشایر حدود ۸۰ میلیارد تومان تزریق اعتبار در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی داشتیم.

وی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی در هفت ماهه گذشته به حوزه‌هایی چون گلخانه، دام و طیور(شتر، شترمرغ)، صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین بخش نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اعطاء شده است.

بهدانی تصریح کرد: از آنجایی که منابع آبی در خراسان‌جنوبی رو به افول است، بهتر است سرمایه‌گذاری در بخش‌های کم‌آب بر چون زرشک و عناب و محصولات گلخانه‌ای شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه هزار هکتار گلخانه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بر اجرای این تفاهم در فاصله زمانی سه تا پنج سال است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان