شما اینجا هستید

اخبار » ابتلای ۲۴۵ شهروند قزوینی به آنفلوآنزا

قزوین – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان قزوین از ابتلای  ۲۴۵ شهروند قزوینی از ابتدای سال جاری تاکنون به آنفلوآنزا خبر داد و گفت: بیشتر آنها از نوع A بودند.

به گزارش انتهاج، حمیدرضا جباری با بیان اینکه یک هزار و ۶۱ بیمار در این مدت مشکوک به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، اظهار کرد: پس از آزمایش از ۶۶۸ بیمار، در نهایت ابتلای آنفلوآنزا برای ۲۴۵ نفر مثبت تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد بیماران آزمایش شده، آنفلوآنزا داشتند، افزود: آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ۲۱۹ مورد از موارد آنفلوآنزا از نوع A و ۲۶ مورد از نوع B بود که با مراقبت‌های لازم تحت درمان قرار گرفتند.

جباری بیشتر مبتلایان به بیماری آنفلوانزا را در نیمه دوم سال جاری عنوان کرد و گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری، ۹۵۷ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند که با آزمایش از ۵۷۰ بیمار، درنهایت ۲۴۱ نفر مثبت تشخیص داده شدند.

این مسؤول تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در آذر ماه سال جاری نیز ۱۰۸ نفر به بیماری آنفلوانزا مبتلا شدند که بیشترین تعداد بیماران مبتلا به آنفلوانزا مربوط به همین ماه بود.

جباری با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ واکسن آنفلوانزا در استان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: افراد زیر پنج سال و بالای ۶۵ سال بیشترین و خطرناک ترین گروه سنی هنگام ابتلا به بیماری آنفلوانزا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان قزوین یادآور شد: بیمارستان بوعلی، قدس و ولایت به ترتیب بیشترین بیمار مبتلا به آنفلوآنزا را پذیرش کردند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان