شما اینجا هستید

اخبار » راه‌اندازی مرکز غذای حلال در لهستان توسط تجار البرزی

کرج – رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: لهستان از تجار البرزی خواسته که در این کشور مرکز غذای حلال راه اندازی کنند.

به گزارش انتهاج، رحیم بنامولایی در خصوص نتایج ره آورد اعزام یک هیئت تجاری به کشورهای لهستان و استونی در آذرماه امسال، اظهار کرد: در کشور لهستان به ما پیشنهاد داده شد که می‌توانیم در آنجا یک مرکز حلال راه اندازی کنیم و از طریق آن مرکز به نقاطی از دنیا که خواهان دریافت محصولات غذایی حلال هستند ارسال آن را داشته باشیم، حال می‌خواهیم این کار را انجام داده و یک مرکز حلال در لهستان ایجاد کنیم.

وی در خصوص مباحثی که در این سفر برای فعالیت ایرانی‌ها در زمینه تولید محصولات غذایی حلال در این کشور مطرح شده بود، افزود: در این باره لهستانی‌ها خیلی تمایل داشتند برای گسترش تجارت حلال اقداماتی انجام شود.

تبادل انواع دمنوش ها، خشکبار و یا محصولات هایتک

وی با بیان اینکه در قالب تفاهم نامه‌ای که با لهستانی‌ها داشتیم مقرر شد که ارتباط ما در راستای گسترش مراودات تجاری میان طرفین باشد، خاطر نشان کرد: در این قالب مذاکراتی در خصوص تبادل انواع دمنوش ها، خشکبار و یا محصولات هایتک نیز داشته ایم و مقرر شده تا مذاکراتی را در این راستا پیش ببریم

وی ادامه داد: در لیست این هیئت اعزامی که مشتمل بر بازرگانان و تجار از حوزه‌های مختلف صنایع غذایی، آی تی، نساجی، خدمات مهندسی، گردشگری و یا ساختمان بوده اند علاوه بر البرزی‌ها نمایندگان شرکت‌هایی از استان‌هایی مانند لرستان و تهران نیز حضور داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به اینکه در شهر ورشو پایتخت کشور لهستان با حضور سفیران، رایزنان و مقاماتی از این کشور مباحث خوبی مطرح شد، یادآور شد: مقرر شد که آنها مناقصات و مزایده‌های خود را از طریق سفارتخانه به اطلاع ما برسانند تا از توانایی‌های پیمانکاران ایرانی برای شرکت در اجرای پروژه‌های ساخت و ساز و یا راه سازی کشور لهستان استفاده کنند.

استقبال لهستانی‌ها از پیست دیزین

وی با بیان اینکه در قالب اعزام هیأت تجاری به کشور لهستان بحث‌هایی نیز در زمینه صنعت توریسم و گردشگری مطرح شد، افزود: در زمینه گردشگری خوشبختانه مذاکراتی خوبی پیش برده شد؛ چون لهستانی‌ها اطلاعاتی از ظرفیت‌های گردشگری ایران از جمله مجموعه پیست بین المللی دیزین نداشتند و این اطلاعات در اختیار آنها قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز، اظهار کرد: زمانی که از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری پیست دیزین برای لهستانی‌ها سخن گفتیم، آنها تاکید داشتند که از این به بعد به جای برنامه ریزی برای حضور گردشگران لهستانی در پیست اسکی لخ زورس اتریش به دنبال تنظیم برنامه حضور آنها در پیست اسکی دیزین ایران خواهند بود.

وی یادآور شد: قرار است در هفته آخر بهمن ماه مجدد یک هیئت لهستانی به ایران بیایند جلسات رودرو با تجار و تولیدکنندگان ایرانی داشته باشند.

حوزه آی تی کرج تقویت می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در بخش دیگری در خصوص سفر هیئت تجاری ایرانی به کشور استونی نیز، گفت: شهر تالین پایتخت این کشور به عنوان یکی از ۱۰ شهر برتر هوشمند دنیا مطرح است.  همچنین یکی از قطب‌های بزرگ در زمینه فعالیت‌های آی تی است. با توجه به اینکه در هیئت تجاری اعزامی از ایران نیز افرادی توانمند در حوزه آی تی حضور داشتند، مراودات و صحبت‌هایی خوبی در این راستا میان طرفین رد و بدل شد.

بنامولایی با بیان اینکه در استونی مباحثی در خصوص فعالیت‌های هوشمند سازی مطرح شد، افزود: قرار شد که استونی با ما همکاری داشته باشد تا کرج را به عنوان شهری هوشمند در زمینه آی تی تقویت کنیم و در بحث‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیز با این کشور همکاری داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه در زمینه تبادل توریست و بحث‌های نرم افزاری و سخت افزاری حوزه آی تی خوشبختانه مراودات خوبی میان تجار و شرکت‌های ایرانی و طرف‌های اقتصادی کشورهای لهستان و استونی در حال انجام است، گفت: اتاق بازرگانی با انجام مراودات خارجی این وظیفه را عهده دار است تا راه را برای تولید کنندگان، تجار و بازرگانان داخل کشور گشوده تا بتوانند در زمینه واردات و صادرات راحت تر فعالیت کنند، البته عمده فعالیت‌های ما در خصوص کمک به توسعه صادرات است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان