دسته: محیط زیست
محیط زیست
یوزپلنگ دیگری در استان سمنان باز هم در تصادف با خودروهای عبوری تلف شد
سمنان - ایرنا - یک قلاده یوزپلنگ آسیایی باز هم در تصادف جادهای در محورهای شرق استان سمنان جان باخت.
النینو از راه رسید
تهران- ایرنا- در شرایطی که زمین با گرمایش جهانی دست و پنجه نرم میکند، از راه رسیدن اِلنینو در ماههای آینده سال 2023، یک بار مضاعف بر این گرما وارد خواهد کرد.
ضرورت وضع قانون حمایت از میراثطبیعی
تهران-ایرنا- با توجه به خلا موجود در حفاظت حقوقی و حمایت کیفری میراث طبیعی ایران، تدوین و تصویب قانون «حفظ میراثطبیعی ایران» یک ضرورت قانونگذاری در کشور است، قانونی که مستقیم و مستقل از سایر قوانین میراثفرهنگی به موضوع حفظ میراث طبیعت میپردازد و اهمیت این حوزه را فرهنگسازی میکند.
دورخیز بلند استان سمنان برای حفظ یوزپلنگ از خطر انقراض
سمنان- ایرنا- یوزپلنگ، به عنوان سریعترین گونه جانوری بر روی کره خاکی با خط سیاه روی صورت و خالهای سیاه پررنگ روی پوستش، اکنون ایران و بخشهایی از استان سمنان را خانه امن خود یافته و استان سمنان برای حفظ امنیت و پویایی جمعیت این گونه در زیستگاه دورخیز بلندی کرده که نیازمند همگرایی بخشهای مختلف و نگاه ملی ویژه است.
کیفیت هوای بیرجند همچنان ناسالم است
بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان بیرجند مطابق روزهای اخیر در وضعیت ناسالم است.
هوای ماهشهر در وضعیت قرمز قرار گرفت
اهواز - ایرنا - بر اساس آخرین بهروزرسانی سامانه پایش هوای کشور وضعیت شاخص هوای ماهشهر روز یکشنبه در وضعیت قرمز قرار گرفت.
روایت تازه از ساخت مجتمع پتروشیمی در مازندران
ساری – ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: احداث مجتمع پتروشیمی در منطقه حسین آباد مازندران در سطح ملی با حضور مسوولان ارشد کشور تصمیمگیری خواهد شد.
سه شهرستان خراسان جنوبی هوای ناسالم دارند
بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوا در شهرستانهای بیرجند، سرایان و زیرکوه براساس شاخص لحظهای در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.
فیلم | لحظه زیبای تولد لاک پشت در خطر انقراض «پوزه عقابی» در کیش
کیش - ایرنا - لاک پشتهای پوزه عقابی یکی از گونههای در حال انقراض هستند که هر ساله در فصل بهار جهت تخمگذاری به سواحل ماسهای جزیره کیش میآیند.
حال و روز تالابهای استان خوزستان با شروع گرما
اهواز – ایرنا – با شروع فصل گرما به علت افزایش تبخیر از سطح تالاب و کاهش آورد رودخانهها و تامین نشدن کامل حقابه، وضعیت تالابهای استان به سمت کم آب شدن سوق پیدا میکند و این مساله زنگ خطری برای تالابهای استان است.