دسته: پزشکی
کاروان سلامت هلال احمر استان فارس به سیستان و بلوچستان اعزام میشوند
فارس- به گزارش انتهاج به نقل از تسنیم، کامبیز قهرمانی با اشاره به اجرای طرح نذر آب 2 در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: این طرح در دو قالب سلامت محور و معیشتمحور اجرا میشود که استان فارس روستاهای تابعه شهرستان فنوج سیستان و بلوچستان را پوشش میدهند. وی گفت: کاروان سلامت هلال احمر استان فارس از 2 شهریورماه در این منطقه مستقر میشوند و خدمات تخصصی، عمومی و پیراپزشکی را به مردم محروم شهرستان فنوج ارائه میدهند. معاون امور داوطلبان هلال احمر استان فارس با بیان اینکه علاوه بر خدمات تخصصی و عمومی دیگر خدمات بهداشتی و پزشکی نیز ... ادامه مطلب
کاروان سلامت هلال احمر استان فارس به سیستان و بلوچستان اعزام میشوند
فارس- به گزارش انتهاج به نقل از تسنیم، کامبیز قهرمانی با اشاره به اجرای طرح نذر آب 2 در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: این طرح در دو قالب سلامت محور و معیشتمحور اجرا میشود که استان فارس روستاهای تابعه شهرستان فنوج سیستان و بلوچستان را پوشش میدهند. وی گفت: کاروان سلامت هلال احمر استان فارس از 2 شهریورماه در این منطقه مستقر میشوند و خدمات تخصصی، عمومی و پیراپزشکی را به مردم محروم شهرستان فنوج ارائه میدهند. معاون امور داوطلبان هلال احمر استان فارس با بیان اینکه علاوه بر خدمات تخصصی و عمومی دیگر خدمات بهداشتی و پزشکی نیز ... ادامه مطلب
اولین پیوند مغز استخوان آوژنیک آنریلیتد در تبریز
تبرزی – به گزارش انتهاج به نقل از فارس، بابک نجاتی فوق تخصص خون وانکولوژی اظهار داشت: پیوند آلوژنیک آنریلیتد به مواردی گفته می شود که فرد بیمار و دهنده فامیل نبوده و قرابت ژنتیکی کامل نداشته و با اهداءو فرآوری سلولهای بنیادین به بیمار گیرنده پیوند زده میشود. فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: بیمار آقای 28 ساله مبتلا به لنفوم هوچکین ( نوعی سرطان خون ) مقاوم به داروهای شیمی درمانی و سلیر درمانها بوده و کاندید پیوند شده و به علت نداشتن دهنده با همکاری مرکز سلولهای بنیادین ایران و بیمارستان شریعتی تهران یکی از هموطنان ارامنه ... ادامه مطلب
خراسان شمالی می تواند پایگاه سلول درمانی برای کشور ترکمنستان باشد
بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به مرز مشترک خراسان شمالی با ترکمنستان این استان می تواند پایگاه و پایلوتی مناسب برای سلول درمانی این کشور همسایه باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی شجاعی در نشست با دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: برای اداره کشور با هدف توسعه باید به دنبال ایده و افکار نوین باشیم. شجاعی با بیان اینکه حرکت در مسیری با صرف انرژی کمتر و درآمد بیشتر اقدامات پایدار و ایستا خواهد بود، افزود: برای بهره مندی بهتر و کارآمدتر از نیروهای انسانی و اعتبارات ... ادامه مطلب
راه اندازی فاز یک کشت سلولهای بنیادی
بجنورد- به گزارش انتهاج به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، کاوه حجت معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در پروژه فاز یک کشت سلولهای بنیادی که با حضور معاون تحقیقات و فناوری ریاست جمهور افتتاح شد، زیر ساختهای تکنولوژی برای تکثیر در فاز دوم آماده میشود.حجت افزود: از این تکنولوژی برای کمک به بیماران نیازمند نظیر بیماران مبتلا به سوختگی و زخمهای پای دیابتی استفاده میشود. او افزود: معاونت تحقیقات و فناوری با هدف توسعه فناوری کشت سلول های بنیادی از این پروژه که توسط هسته فناور در مرکز رشد راه اندازی شده، حمایت خواهد ... ادامه مطلب
راه اندازی کلینیک ویژه برای مبتلایان به دیابت و فشارخون بالا در بجنورد
بجنورد- به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، علی نعمتی افزود: در این کلینیک تمام خدمات به بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون ارایه می شود. وی ادامه داد: تمام متخصصان در رشته های غدد و داخلی ، قلب و عروق ، بیماری های چشم ، کلیه و مجاری ادرار، تغذیه و… برای ارایه خدمات به این بیماران حضور دارند . وی تصریح کرد: متخصصان با همکاری یکدیگر، پیگیری برنامه بیماران و ارایه خدمات به آن ها، بیماران را در مسیر کنترل و درمان بیماری هدایت می کنند. وی با بیان این که تمام ... ادامه مطلب
ایجاد مرکز تخصصی سلولهای بنیادی در خراسان شمالی
بجنورد- به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا- دکتر سیداحمد هاشمی از پیشرفت های این استان در حوزه سلول درمانی خبر داد. وی اظهار داشت: استعدادهای خوب دانش آموزی و دانشجویی با کسب مدال های نقره و طلا در این استان حضور دارد که تلاش بر رشد و حمایت از این نخبگان است. هاشمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز در حد توان با اختصاص مکان و فراهم آوردن امکانات آزمایشگاهی از بخش سلول های درمانی و گیاهان دارویی حمایت کرده است،افزود : فضای مناسبی در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد به حوزه سلولهای بنیادی اختصاص داده شده است. وی ... ادامه مطلب
هشدار معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی درباره تب کریمه کنگو
به گزارش انتهاج، به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید رمضانی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به تشدید فعالیت کنههای ناقل بیماری در فصل گرما گفت: این بیماری مشترک و قابل انتقال از حیوانات به انسان، در دامها مرگ و میر و حتی علائم چندان مهمی ندارد، اما انتقال ویروس به افرادی که با دام یا فرآوردههای دامی سر و کار دارند، چنان چه در مراحل اولیه به درستی تشخیص و درمان نشود، میتواند به مرگ مبتلایان منجر شود. راه های انتقال ویروس رمضانی افزود: ویروس تب کریمه کنگو از طریق کنههای خاصی به دامها منتقل میشود ... ادامه مطلب
موج جدید «تب کریمه کنگو» با ۵ قربانی
به گزارش انتهاج و به نقل از تسنیم، کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور درباره اقدامات این سازمان در ارتباط با بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: با اعلام وزارت بهداشت، اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای سم پاشی کانون که بیماری تب کریمه کنگو کنگو در آن مشاده شده، تا شعال 3 کیلومتر مربع انجام شده است . وی با بیان اینکه به صورت چهره به چهره آموزش های لازم در اختیار خانواده های درگیر با بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو انجام می شود گفت:این آموزش همچنین در محل و روستا هایی که این بیماری در آن مشاهده شده ارائه می شود. امیری ... ادامه مطلب
توجه ویژه وزارت بهداشت به نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان استان
بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر ولی الله حیاتی در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید خدمات ارزشمندی را در جهت نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان ارائه داده اما تا رسیدن نقطه مطلوب فاصله داریم. وی به گوشه ای از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه پزشکی اشاره کرد و افزود: از ۱۳۰۰ تخت بیمارستانی موجود در استان ۵۵۰ تخت آن در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است. وی بیان کرد: ۴۰ درصد پزشکان قبل از انقلاب از ... ادامه مطلب