شما اینجا هستید

اخبار » راه اندازی خط تولید اوره آمونیاک ۲ در فاز دوم پتروشیمی خراسان

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از عصر اترک، حسین شفیعی، مدیر عامل پتروشیمی خراسان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با ۴۱٫۷۱ درصد سهام، شرکت پتروفرهنگ با ۱۹ درصد سهام، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۳٫۲۴ درصد سهام، شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با ۱۲٫۳۷ درصد سهام، سازمان تامین اجتماعی با ۱۱ درصد سهام و سایر با ۱۳٫۵۷ درصد سهام از سهامداران شرکت پتروشیمی خراسان هستند.

اجرای طرح توسعه ای پتروشیمی خراسان

شفیعی گفت: در زمینه اجرای طرح توسعه ای پتروشیمی خراسان به منظور راه اندازی خط تولید اوره آمونیاک ۲ هیچیک از این سهامداران نسبت به مشارکت برای اجرای این طرح متفق القول نشدند.

وی بیان کرد: در همین راستا، بر اساس قانون تجارت، ایجاد شرکتی جدید به منظور اجرایی کردن طرح توسعه ای در پتروشیمی خراسان مطرح و پیگیری شد که سرانجام در بهار امسال این شرکت جدید با سهامداری شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین و شرکت پتروفرهنگ به ثبت رسید و مدیر عامل آن نیز تعیین شد تا اقدامات لازم برای راه اندازی خط تولید اوره آمونیاک ۲ انجام شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در زمینه صنایع پتروشیمی کشور و آمادگی این صنعت برای عبور از این بحران عنوان کرد: مسئله تحریم ها برای صنعت پتروشیمی کشور موضوع جدیدی نیست و این صنعت همواره تولید و فروش خود را مدیریت کرده است و در این برهه از زمان نیز خط تولید و فروش را مدیریت خواهیم کرد هر چند وظایف این صنعت بیشتر خواهد شد.

شفیعی در بخش دیگری از سخن خود به رکورد پتروشیمی خراسان در زمینه تولید کود اوره به میزان ۶۲۱ هزار تن در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال گذشته به ۲۵ درصد افزایش تولید کود اوره در کشور دست یافت و در این زمینه رتبه نخست تولید این محصول را در میان ۴۰ شرکت پتروشیمی کشور بدست آورد.

وی آموزش و بهره مندی از دانش روز، رعایت اصول ایمنی، اقدامات مهندسی به هنگام، تامین قطعات، مدیریت و برنامه ریزی دقیق، شناسایی تنگناهای عملیاتی، بهره گیری از نیروهای انسانی متخصص را از عوامل اصلی دستیابی به رکورد تولید این محصول در این شرکت اعلام کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این شرکت در سال ۹۷ به طور کلی به ۵۵۸ میلیارد تومان سود خالص، ۵۲۶ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۳۱۲ میلیارد تومان سود ناشی از هر سهم دست یافت.

مدیر عامل پتروشیمی خراسان همچنین از عموم مردم و صاحبان سرمایه در استان و کشور به منظور سرمایه گذاری در این شرکت دعوت به سرمایه گذاری کرد.

افزون بر این، شفیعی یادآور شد: این شرکت در سال ۹۵ به مبلغ ۳۱٫۴ میلیون دلار، در سال ۹۶ به مبلغ ۴۶٫۵ میلیون دلار و در سال ۹۷ نیز به مبلغ ۷۵٫۱ میلیون دلار صادرات انواع محصولاتی تولیدی اش را داشته است.

بیشتر بخوانید:

وعده مدیرعامل پتروشیمی خراسان محقق شد/ رکورد تولید شکست

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان