شما اینجا هستید

اجتماعی » خراسان شمالی پایلوت اجرای ۳ طرح مرکز استعدادهای درخشان کشور

بجنورد –  به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی اظهار داشت: توسعه استان نیازمند ارتباط حوزه های مختلف به یکدیگر است که در این میان اتصال رشته های تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها به صنعت بسیار مورد توجه است که با هدف تحقق این امر خراسان شمالی پایلوت اجرای ۳ طرح مرکز استعدادهای درخشان کشور خواهد شد.

وی افزود:بنا به پیشنهاد رئیس مرکز استعدادهای درخشان کشور با توجه به کسب مدال طلای المپیاد سلول های بنیادی توسط دانش آموز شیروانی، خراسان شمالی می تواند به عنوان یک پایگاه برای مهارت های تکنولوژی های برتر( های تک) سلول های بنیادی فعالیت کند.

استاندار خراسان شمالی افزود: طرح دوم اجرای سمپاد مهارتی در مدارس استعدادهای درخشان خراسان شمالی به همراه چهار استان خراسان رضوی، همدان، خوزستان و البرز می باشد که بر اساس این طرح متناسب با نیازهای صنعت استان رشته های تحصیلی در این مدارس تدریس می شود.

وی تاکید کرد: فردا نشستی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی و روسای بنیاد ملی نخبگان، سازمان فنی و حرفه ای و پارک علم و فناوری استان برای احصای نیازهای صنعت استان برگزار خواهد شد تا ظرف ۴۸ ساعت آینده این نیازها برای مرکز استعدادهای درخشان کشور ارسال شود و این طرح از مهرماه سال آینده در خراسان شمالی اجرا شود.

وی اشاره داشت: کشاورزی یکی از پیشران های اقتصادی استان است که برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، جلوگیری از تبدیل نیروهای انسانی مولد به مصرف کننده و افزایش هزینه ها برای ارائه خدمات باید توسعه از بخش کشاورزی و روستاها آغاز شود.

دکتر شجاعی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی مورد تاکید استان است و بنابراین محوریت رشته های تحصیلی مورد نیاز در اجرای طرح سمپاد مهارتی این مورد خواهد بود تا موجب جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی استان شود و افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد.

دکتر شجاعی ادامه داد: حرکت به سمت کلاس تیزهوشان سومین طرح پیشنهادی است که در اجرای این طرح تاکیدی بر رعایت درصد سهم شهرستان ها ندارم چرا که می خواهم با ایجاد این کلاس ها سطح دانش آموزان بالا بیاید و در ادامه از میان آنها نیروی انسانی ماهر مورد نیاز استان در آینده تامین شود.

وی مطرح کرد: برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان باید بخش های مختلف با یکدیگر تعامل و همپوشانی داشته باشند و رشته های تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها متناسب با نیاز ها و ظرفیت های موجود باشد.

دکتر شجاعی تصریح کرد: پیچیدن یک نسخه توسعه برای کل کشور امکان پذیر نیست چرا که استان ها با یکدیگر تفاوت دارند و پتانسیل های منطقه ای شهرستان ها نیز یکسان نیستند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید تسلط دانایی بر کارها، افزود: برای جبران نداشته ها بر کار جمعی تاکید دارم چرا که بنده اعتقاد دارم تعلل و توقف یک بخش در کار جمعی به خوبی دیده می شود و موانع برطرف خواهد شد.

دکتر محمدعلی شجاعی گفت: تک تک مدیران استان نداشته های فراوان دارند اما در کنار یکدیگر هر طرحی در استان قابل اجراست و موافقت بنده برای اجرای طرح های پیشنهادی با تکیه بر داشته های استان است.

دکتر شجاعی مطرح کرد: تاکید دارم هزینه اعتبارت در استان باید متناسب با پتانسیل های منطقه ای باشد و بر این اساس سند توسعه در استان تهیه و رونمایی شد تا نقشه راهی برای اقدامات توسعه ای استان باشد.

در ادامه این نشست رییس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش کشور با ابراز خرسندی از روحیه کاری دکتر شجاعی، افزود: خراسان شمالی از ظرفیت های فوق العاده ای در حوزه های مختلف برخودار است و این استان می تواند سرآغاز ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت باشد.

فاطمه مهاجرانی افزود: جامعه هدف در حوزه استعدادهای درخشان کوچک و کارها مشخص و صرفا علمی است که در نظر داریم با اجرای طرح سمپاد مهارتی وارد حوزه های مهارت آموزی شویم.

بیشتر بخوانید:

انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه شرکت شهرکهای صنعتی و دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان