شما اینجا هستید

اخبار » مدیریت مردمی موکب‌های اربعین حسینی در کردستان

سنندج – جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان گفت: موکب‌های اربعین حسینی باید مردمی اداره ‌شوند و دستگاه‌های اجرایی نقش هدایت و نظارت را دارند.

به گزارش انتهاج، حجت‌الاسلام جلیل مختارنیا صبح شنبه در یکصد و پانزدهمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان، اظهار داشت: اربعین حرکت عظیم مردمی است و برپایی موکب‌های اربعین حسینی باید مردمی اداره شوند.

وی با اشاره به اینکه مساجدی که در مسیر زائران اربعین کردستان وجود دارد باید علاوه بر اقامه نماز امکان استراحت را به زائران بدهد، افزود: نیاز است اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در این راستا همکاری لازم را برای استراحت زائران داشته باشد و با مساجد مسیر زائران اربعین حسینی هماهنگی کند.

جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان ادامه داد: باتوجه به اینکه موکب‌های اربعین در مسیر زائران توسط مردم برپا خ واهد شد، نیاز است مبلغین و روحانیونی به این موکب‌ها اعزام شوند تا بتوانند ضمن پاسخگویی به سوالات شرعی زائران نماز را با حضور زائران به پا دارند.

حجت‌الاسلام مختارنیا یادآور شد: اربعین فرصت ارزشمندی برای معرفی استان کردستان است و باید ادارات در راستای معرفی استان به زائرانی که از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور از استان کردستان عبور می‌کنند، فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری کردستان استانی فرهنگی است و نیاز است متولیان استان معرف جاذبه‌های گردشگری، ویژگی‌های بارز مردم استان و پتانسیل و ظرفیت‌های فرهنگی این استان به دیگران باشند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال محرمی بی‌حاشیه و بدون آسیب در استان کردستان سپری شد، گفت: بی‌شک مراسم اربعین حسینی نیز با حضور دوستداران اباعبدالله‌الحسین باشکوه برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی با بیان اینکه برای خدمت به زائران اربعین حسینی هیئات مذهبی استان آمادگی لازم را دارند، اظهار داشت: برپایی خیمه‌های نماز در کنار موکب‌های اربعین لازم و ضروری است و باید در کنار هر موکب خیمه نماز نیز دایر شود.

وی همچنین از برگزاری روضه‌های هیئات مذهبی دانش‌آموزی در مدارس و دانشجویی در دانشگاه‌های استان به مناسبت ماه صفرالمظفر خبر داد و افزود: ۱۶ هیئت دانشجویی و۴۴ هیئت دانش‌آموزی برنامه‌های سخنرانی مداحی و روضه‌خوانی را در استان کردستان پیگیر خواهند بود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان ادامه داد: همچنین نشست‌های تخصصی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تا پایان ماه صفر هر روز و هر شب در یک مکان برنامه‌ریزی شده که برگزار می‌شود و جوانان انقلابی وحزب‌الهی، اساتید دانشگاه و نماینده‌های دفاتر ولی فقیه در دانشگاه‌ها در برپایی این محافل همکاری و تعامل دارند.

خزاعی یادآور شد: عشق و علاقه جوانان به محافل قرآنی و مراسمات اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در این ایام قابل تحسین است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان